• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387-1386)
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 2 (1386-1385)
دوره دوره 1 (1385-1384)
بلندهمتان, کیوان, نقیب‌زاده, میرعبدالحسین. (1387). فرا ـ فلسفه تربیت دینی. دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی, 3(6), 9-26.
کیوان بلندهمتان; میرعبدالحسین نقیب‌زاده. "فرا ـ فلسفه تربیت دینی". دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی, 3, 6, 1387, 9-26.
بلندهمتان, کیوان, نقیب‌زاده, میرعبدالحسین. (1387). 'فرا ـ فلسفه تربیت دینی', دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی, 3(6), pp. 9-26.
بلندهمتان, کیوان, نقیب‌زاده, میرعبدالحسین. فرا ـ فلسفه تربیت دینی. دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی, 1387; 3(6): 9-26.

فرا ـ فلسفه تربیت دینی

مقاله 1، دوره 3، شماره 6، بهار و تابستان 1387، صفحه 9-26  XML اصل مقاله (189 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
کیوان بلندهمتان1؛ میرعبدالحسین نقیب‌زاده2
1دانشجوی دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت معلم
2عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم
چکیده
پژوهش در هر حوزه‌ای نیازمند تأمل و دقت فراوان است. پژوهش در تربیت دینی از این قاعده مستثنی نیست. مهمترین تأمل لازم در این حوزه، اندیشه درخصوص رویکرد پژوهشی است. بخشی از این گونه اندیشه‌ورزی بر عهده «فراـ فلسفه تربیت دینی» است؛ بحثی درجة دوم درخصوص ماهیت و قلمرو تربیت دینی. در این راستا، این نوشتار درصدد است تا با تعیین حوزه‌های مختلف تربیت دینی، رویکردهای پژوهشی هریک را بررسی کند تا پژوهشگران این حوزه، با دقت بیشتر به کاوش در آن بپردازند.
کلیدواژه ها
تربیت دینی؛ نظریه دینی تربیت؛ نظریه تربیت دینی؛ فلسفه تربیت دینی؛ فرا فلسفه تربیت دینی
عنوان مقاله [English]
Meta-Philosophy of Religious Education
نویسندگان [English]
Keivan Boland Hematan1؛ Mir Abdolhossain Naghibzadeh2
چکیده [English]
Research in any field requires some reflection and a great deal of attention, of which religious education is not an exception. The most important reflection on this field includes critical thinking on research approach. This type of reflection can be called “meta-philosophy of religious education” that is a second order study of the nature and domain of religious education. In this way, this article attempts to distinguish various fields of religious education and study their research approach. Through this illustration, researchers can perform relative research with greater awareness.     
کلیدواژه ها [English]
religious education, The Religious Theory of Education, The Theory of Religious Education, Philosophy of Religious Education, Meta-Philosophy of Religious Education
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,293
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 523
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.