* قرآن کریم، ترجمه ابوالفضل بهرامپور (1391)، قم: آوای قرآن.
* نهجالبلاغه، ترجمه سیدجعفر شهیدی (1375)، تهران: علمی و فرهنگی.
* نهجالبلاغه، ترجمه محمد دشتی (1387)، تهران: آستان قدس رضوی.
* نهجالبلاغه،شرح ابنمیثم بحرانی (1430)، نشر حبیب.
1. آمابلی، ترزا (1388)، شکوفایی خلاقیت کودکان، ترجمه حسن قاسمزاده، تهران: دنیای نو.
2. ابنبابویه، محمد بن علی (1362)، الخصال، تصحیح و تعلیق علیاکبر غفاری، قم: اسلامی.
3. ابنشعبه حرانی، حسن (1387)، تحف العقول عن آلالرسول، ترجمه احمد جنتی، تهران: تبلیغات اسلامی.
4. افروز، غلامعلی و کامبیز کامکاری (1387)، مبانی روانشناسی هوش و خلاقیت، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
5. اهانیان، هانس (1374)، فیزیک اهانیان، ترجمه ناهید ملکی، ج4، تهران: ماد.
6. باقری، خسرو؛ نرگس سجادیه و هانیه توسلی (1389)، رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی.
7. تورنس، ئی. پال (1375)، خلاقیت، ترجمه حسن قاسم زاده، تهران: دنیای نو.
8. جوادی آملی، عبدالله (1390)، معرفتشناسی در قرآن، قم: اسرا.
9. جویس، بروس؛ ویل، مارشال و امیلی کالهون (1387)، الگوهای تدریس 2004، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: کمال تربیت.
10. حکیمی، محمدرضا؛ محمد حکیمی و علی حکیمی (1380)، الحیات، ترجمه احمد آرام، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
11. خوانساری، آقاجمال (1366)، شرح غررالحکم و دررالکلم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
12. راغب اصفهانی، حسین بن محمد (1374)، ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ قرآن کریم، ج1 و 2، تهران: مرتضوی.
13. ستاری، علی (1392)، نقد مبانی فلسفه برای کودکان، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
14. سیاسی، علیاکبر (1371)، نظریههای شخصیت یا مکاتب روانشناسی، تهران: دانشگاه تهران.
15. سیدقطب (سید بن قطب بن ابراهیم) (1360)، آفرینش در قرآن، ترجمه محمدمهدی فولادوند، تهران: بنیاد قرآن.
16. سیف، علیاکبر (1376)، روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
17. طباطبایی، محمدحسین (1380)، المیزان فی تفسیر القرآن، ج8، 13، 18، ترجمه موسوی همدانی، قم: اسلامی.
18. طوسی، خواجه نصیرالدین (1361)، اساس الاقتباس، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
19. فیشر، رابرت (1386)، آموزش تفکر به کودکان، ترجمه مسعود صفایی مقدم، تهران: رسش.
20. کدیور، پروین (1392)، روانشناسی تربیتی، تهران: سمت.
21. کلینی، محمد بن یعقوب (1348)، اصول کافی، ترجمه و شرح جواد مصطفوی، ج1،2، 3 و 4، تهران: فرهنگ اهل بیتb.
22. ــــــــــــــــ (1365)، الکافی، تهران: اسلامیه.
23. مجلسی، محمدباقر (1379)، توحید مفضل، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
24. ــــــــــــــــ (1403ق)، بحارالانوار، بیروت: مؤسسه الوفاء.
25. محمدی ریشهری، محمد (1379)، میزان الحکمه، ترجمه رضاشیخی، قم: دارالحدیث.
26. مداحی، جواد؛ محمد داودی و سیدعلی حسینیزاده (1394)، «ماهیت خلاقیت در دیدگاه اسلامی»، اسلام و پژوهشهای تربیتی، ش14، ص5−28.
27. مصباح یزدی، محمدتقی (1391)، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، تهران: مدرسه.
28. مکارم شیرازی، ناصر (1375)، پیام امام امیرالمؤمنینg، ج1، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
29. ملاصدرا (شیرازی، صدرالدین محمد) (1383)، حکمت متعالیه در اسفار اربعه، ترجمه محمد خواجوی، تهران: مولی.
30. ــــــــ (1388)، الشواهد الربوبیه فی المنهاج السلوکیه، ج1 و 2، ترجمه یحیی کبیر، قم: مطبوعات دینی.
31. ــــــــ (1388)، حکمت متعالیه دراسفار اربعه، ترجمه محمد خواجوی، تهران: مولی.
32. ــــــــ (1391)، الشواهد الربوبیه فی المنهاج السلوکیه، ترجمه جواد مصلح، تهران: سروش.
33. ــــــــ (1981م)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه، ج9، بیروت: دار احیاء التراث.
34. ناجی، سعید (1395)، کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، ج2، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
35. نوری طبرسی، میرزاحسین (1409ق)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج8، بیروت: مؤسسه آلالبیت لاحیاء التراث.
36. هیلگارد، ارنست؛ اتکینسون، ریتا ل؛ و ریچارد س. اتکینسون (1373)، زمینه روانشناسی، ترجمه محمدتقی براهنی، تهران: صفا.