* قرآن کریم.
* نهجالبلاغه، گردآوری شریف رضی، ترجمه فیضالاسلام و علینقی.
آروانه، بهزاد و محمد داودی (1390)، «تحلیل و بررسی فطرت در آثار استاد شهید مطهّری»، معرفت کلامی، 2 (1)، ص101−126.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1375)، شرح الاشارات و التنبیهات، ج2، قم: نشر البلاغه.
باقری، خسرو (1368)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، تهران: مدرسه.
بخشایش، علیرضا (1390)، «بررسی رابطه توکل بر خدا، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان»، روانشناسی و دین، 4 (2)، ص79−98.
بیرونی کاشانی، راضیه و خسرو باقری (1387)، «مبانی و اصول اخلاق تدریس براساس فلسفه اخلاق اسلامی»، روانشناسی و علوم تربیتی، 38 (3)، ص115−135.
دادبه، اصغر (1384)، کلیات فلسفه، تهران: دانشگاه پیام نور.
دلاوری، سمیه و سجاد دلاوری (1390)، چالشهای ارتباط استاد و دانشجو، دوازدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی، مشهد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی.
رحیمی، چنگیز (1393)، «تفاوتهای فردی از نظر سبک یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان»، شخصیت و تفاوتهای فردی، 3 (5)، ص79−104.
قدمی، احمد؛ بهمن صالحی؛ شکوه سجادی و همایون ناجی (1386)، عوامل مؤثر بر برقراری ارتباط بین دانشجو و استاد از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک، 7 (1)، ص141−154.
فارابی، ابونصر محمد (1403)، تحصیل السعادة، تحقیق جعفر آلیاسین، بیروت: دارالاندلس.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (بیتا)، شرح اصول کافی، ج2، بیجا: بینا.
ـــــــــــــ (1341)، عرشیه، غلامحسین آهنی، تهران: مولی.
ـــــــــــــ (1360)، اسرار الآیات، تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.
ـــــــــــــ (1981)، الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
ـــــــــــــ (1366)، الشواهد الربوبیه، ترجمه و تفسیر محمدجواد مصلح، تهران: سروش.
ـــــــــــــ (1376)، شرح رسالة المشاعر، تصحیح جلالالدین آشتیانی، تهران: امیر کبیر.
ـــــــــــــ (1382)، المبدأ و المعاد، ج2، تصحیح، تحقیق و مقدمه از محمود ذبیحی و جعفر شاهنظری، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
ـــــــــــــ (1383)، اسفار، ترجمه محمد خواجوی، چ2 و 3، ج1 و 2، تهران: مولی.
ـــــــــــــ (1383)، الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة، ج4، تصحیح، تحقیق و مقدمه مقصود محمدی، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
ـــــــــــــ (1378)، مبدأ و معاد، ترجمه احمد حسینى اردکانى، تهران: مرکز نشر.
ـــــــــــــ (1376)، رساله سه اصل، تهران: مولى.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1374)، تفسیر المیزان، ج8، قم: دفتر انتشارات جامعه مدرسین.
ـــــــــــــ (بیتا)، تفسیر المیزان، ج13، قم: دفتر انتشارات جامعه مدرسین.
کریمی، مهرداد (1391)، «رابطه سبکهای یادگیری و عملکرد دانشجویان در کارگاه طراحی معماری»، باغ نظر (پژوهشهای نظری هنر)، 9 (20)، ص3−12.
میری، محمدرضا و همکاران (1386)، «بررسی رابطه افسردگی و سطح توکل بر خدا در دانشجویان شهر بیرجند»، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، (33)، ص52−58.
مطلبیفرد، علیرضا؛ نوه ابراهیم عبدالرحیم و فرشاد محسنزاده (1390)، «بررسی و شناسایی نشانگرهای حرفهای و اخلاقی در آموزش و تدریس از نقطهنظر دانشجویان کارشناسی ارشد»، اخلاق در علوم و فنّاوری، 6 (4)، ص2−8.
مطهری، مرتضی (1373)، گفتارهای معنوی، تهران: صدرا.
میلر، دبلیو، آر. و میلر، ماری (1997)، راهنمای تدریس در دانشگاهها، ترجمه ویدا میری، تهران: سمت.
Bruce, M., (2004), Teaching with Integrity: The Ethics of Higher Education Practice, London:Rutledge.
Carr., D., (2003), “Rival Conceptions of Practices in education & Teaching”, Philosophy of Education, 37 (2), 253-266.
David, C., (2000), Professionalism & Ethics in Teaching, London: Rutledge.
Elaine, P., (2002), “Navigating Ethical Change in the Classroom and in the Field”, Teaching in Social Work, 22 (1-2), 151-166.
Hynes, F., (1998), The Ethical School, London: Rutledge.
Lewis, H., (1987), “Teaching Ethics Through Ethical Teaching”, Teaching in Social Work, 1 (1), 3-15.
MacAllister, J. Macleod, G. & Pirrie, A., (2013), “Searching for Excellence in Education: Knowledge, Virtue & Presenc?”, Ethics & Education, 2 (8), 153-165.
Murray.H. Gillese. E. lennon.M. Mercer.P. and Robinson.R., (1996), “Ethical Principles in University Teaching”, Wiley Periodicals, Inc, 66 (66), 57-63.
Twilbeck, G., (1999),“Ethics on Campus-A Nationwide Survey of Social Work Educators”, Teaching in Social Work, 19 (1-2), 165-185.
Zhang, L.F., & Sternberg, R.J., (2009), “Intellectual Styles and Creativity”, In T. Rickards, M.A.Runco, & S. Moger (Eds.), The Routledge companion to creativity,New York: Routledge, 256–266.
Zhu. C. & Zhang, L.F., (2011), “Thinking Styles and Conceptions of Creativity Among University Students”, Educational Psychology, 31 (3), 361-375.