1. قرآن کریم.
2. نهج البلاغه.
3. امام سجاد (ع)، رساله حقوق امام سجادg(1386)، ترجمه و شرح علیمحمد حیدری نراقی، قم: انتشارات مهدی نراقی.
4. باقری، خسرو (1379)، «امکان و فرایند تربیت مدنی در ایران»، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، س5، ش1، ص 120−139.
5. پورطهماسبی، سیاوش؛ تاجور، آذر (1390)، «حقوق و تربیت شهروندی در نهجالبلاغه»، پژوهشنامه علوی، س2، ش2، ص1−23.
6. تهرانیدوست، فاطمه (1383)، حقوق بشر در نهج البلاغه، تهران: منیر.
7. حیدری، محمدحسین،؛ نصرتی هشی، کمال؛ نریمانی، محمد (1392)، «اصول تربیت مبتنی بر مبانی ارزشی تربیت شهروندی از منظر اسلام»، مجله مهندسی فرهنگی، س8، ش76، ص24−49.
8. شارعپور، محمود (1384)، جامعهشناسی آموزش و پرورش، تهران: سمت.
9. علمالهدی، جمیله (1379)، «چشماندازی به تربیت مدنی از دیدگاه اسلام»، مجموعهمقالات تربیت اسلامی، تهران: عابد.
11. کومبز، جرالد آر.؛ دنیلز، لوروی بی. (1387)، «پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی»، ترجمه خسرو باقری و محمود مهرمحمدی، مجموعهمقالات روششناسی مطالعات برنامه درسی، تهران: سمت.
12. محمدی، حسین؛ مزیدی، محمد؛ بهشتی، سعید (1396)، «تحلیل مفهومی مراحل و ابعاد تربیت شهروندی»، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، س8، ش4، ص83−106.
13. کیشانی فراهانی، عزتالله؛ فرمهینی فراهانی، محسن؛ رهنما، اکبر (1392)، «مؤلفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی − ایرانی»، فصلنامه مطالعات ملی، س14، ش4، ص51-74.
14. محسنی، رضاعلی (1389)، «ابعاد و تحلیل حقوق شهروندی: راهکارهایی برای تربیت و آموزش حقوق شهروندی»، فصلنامه مطالعات سیاسی، س3، ش10، ص117−144.
15. نصیرزاده، قاسم (1390)، سیری در رساله حقوق امام سجادg: سلسلهگفتارهای آیتالله سید محمد یثربی (جلد اول)، قم: انتشارات علامه بهبهانی.
16. Tan, C. (2007), "Islam and citizenship education in Singapore: Challenges and Implications, Education, Citizenship and Social Justice", Vol 2, No, 1, pp 23-39. DRAFT.
17. Torney-purta, J., Lehmmannn, R. Oswald, H., & Schulz, W. (2003), Citizenship and education in twenty–eight countries: Civic knowledge and engagement at age fourteen, Executive summary, College park, MD: International Education Association, University of Maryland.
18. Turner, B. S. (2006), "Global Sociology and the Nature of Rights", Societies Without Borders 1 (1): 1-52.