1. ابطحی، سیدحسین (1393)، آموزش و بهسازی منابع انسانی، تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات و برنامهریزی آموزشی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.
2. اوجینژاد، احمدرضا (1390)، مطالعه تطبیقی رویکردهای تربیت معنوی در کشورهای منتخب به منظور ارائه یک مدل پیشنهادی برنامه درسی معنوی برای دوره ابتدایی، رساله دکتری در رشته برنامهریزی درسی، اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان.
3. عبدالحسینی، احمد؛ عزتالله نادری و مریم سیفنراقی (1394)، «طراحی الگوی برنامه درسی تربیت دینی و اخلاقی برای دانشآموزان دوره اول متوسطه براساس رویکرد ترکیبی عقل و ایمان از منظر قرآن کریم»، مجله پژوهشهای اخلاقی، س6، دوره دوم، ص101−116.
4. گودرزی، محمدعلی؛ رحمتاله مرزوقی و اکرم نوری (تابستان 1393)، «ساخت و اعتباریابی مقیاس شکرگزاری اسلامی−ایرانی در دانشجویان ایرانی»، مجله اصول بهداشت روانی، س16، ش2، ص90−120.
5. مرزوقی، رحمتاله (1388)، «پیشفرضهای برنامه درسی تربیت دینی در عصر جهانی شدن: مبنای نظری برای نظام آموزش و پرورش عمومی ایران»، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، س4، ش15، ص43−59.
6. ــــــــــ (1396)، مبانی و اصول تعلیم و تربیت با نگاهی به تحولات دوران معاصر، تهران: انتشارات آوای نور.
7. وحدانی اسدی، محمدرضا؛ داریوش نوروزی؛ هاشم فردانش؛ خدیجه علیآبادی و خسرو باقری (تابستان 1395)، «اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق»،
فصلنامه روانشناسی تربیتی،
دوره 12، ش40، ص119−211.
8. Ackerman, P. L; Beyer, M. E & Boyle, M. O. (2005), “Working memory and intelligence: The same or different constructs?” The Journal of Psychological Bulletin. 131(1)30–60.
9. Cumming, Jennifer; Woodcock, Charlotte; Cooley, Sam J.; Holland, Mark J. G.; Burns, Victoria E. (2015), “Development and Validation of the Group work Skills Questionnaire (GSQ) for Higher Education”, The Journal of Assessment & Evaluation in Higher Education, 40 (7)988-1001.
10. Kaymakcan, R. (2007), “Pluralism and Constructivism in Turkish Religious Education: Evaluation of Recent Curriculum of Religious Culture and Ethical Knowledge Lesson”, The Journal of Educational Sciences: Theory and Practice. 7 (1)202-210.
11. Lemus, M. S.; Queries, C.; Teixeira, P. M.; Menaces, I. (2011),“Development and Validation of a Theoretically Based, Multidimensional Questionnaire of Student Evaluation of University Teaching”, The Journal of Assessment & Evaluation in Higher Education, 36 (7)843-864.
12. Marzooghi, R. (2012), Education in the third Millennium. International Conference on education in the third Millennium. United Arab Emirates: Dubai.
13. Marzooghi, R. (2015). Curriculum Sciences: New and Future Development. Tehran: Avaya Noor Publication.
14. Ladjal, T; Bensaid, B. (2017), “Desert-Based Muslim Religious Education: Mahdara as a Model”, The Journal of Religious Education, 112 (5)529-541.