Document Type : Research Paper
Authors
1 PhD in Philosophy of Education (Corresponding Author), Allamah Tabataba’i University
2 Faculty Member in Allamah Tabataba’i University
3 Faculty Member in Tarbiat Modarres University .
Abstract
Keywords
10. ابن سینا، حسین بن عبدالله (1319)، ابن سینا و تدبیر منزل، ترجمه و نگارش محمد نجمی زنجانی، تهران: کتابخانه مجلس شورای اسلامی.
11. ابن سینا، حسین بن عبدالله (1347)، تدابیر المنازل والسیاسات الاهلیه، ترجمه جعفر نقدی، بغداد: مجله المرشد.
12. ابن سینا، حسین بن عبدالله (1363)، الاشارات و التنبیهات (متن اصلی به همراه ترجمه و شرح از حسن ملکشاهی)، تهران: انتشارات سروش.
13. ابن سینا، حسین بن عبدالله (1377)، الهیات نجات، ترجمه یحیی یثربی، چاپ اول، تهران: نشر فکر روز.
14. احمدی، احمد (1384)، اصول و روشهای تربیت در اسلام، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
15. آریا، امیر (1391)، معرفی آراء روانشناسی و تربیتی ابوعلی سینا با مختصر افکارش، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
16. اعرافی، علیرضا (1394)، آرای دانشمندان مسلمان بهویژه ابن سینا در تعلیم و تربیت اسلامی، جلد اول، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
17. ایمان، محمدتقی و احمد کلاته ساداتی (1392)، روششناسی تحقیقات کیفی، انتشارات حوزه و دانشگاه.
18. جمور، فردین (1388)، تبیین مبانی ارزششناسی و انسانشناسی تربیت اخلاقی آکوئیناس و نقد آن از منظر ابن سینا، دانشگاه تربیت مدرس.
19. خلیلی، سمیه؛ لیلا افشار و عباس محمود (1390)، «بررسی تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابن سینا (یک مقاله مروری)»، فصلنامه تاریخ پزشکی، سال سوم، شماره هشتم، ص75-103.
20. داودی، محمد (1389)، بررسی و نقد اهداف تعلیم و تربیت در حکمت سینایی، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره 21، زمستان 1392، ص 83-102.
21. داودی، محمد (1389)، تأملی در معنای تربیت دینی و نسبت آن با مفاهیم نزدیک، تهران: انتشارات راسخون.
22. دلشاد تهرانی، مصطفی (1393)، سیری در تربیت اسلامی، تهران: انتشارات دریا.
23. زیباکلام مفرد، فاطمه و سمیرا حیدری (1387)، «بررسی دیدگاه ابن سینا در باب تعلیم و تربیت (مبانی، اصول، اهداف، محتوا، روش)»، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، شماره3، ص 69-87.
24. زیباکلام مفرد، فاطمه (1380)، تعلیم و تربیت در فلسفه ابن سینا و مقایسه آن با فلسفه اثباتگرایی و عملگرایی، دانشگاه تهران: روانشناسی علوم تربیتی.
25. ساروخانی، باقر (1378)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، اصول و مبانی، جلد اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.
26. شجاری، مرتضی (1390)، «سعادت و رابطۀ آن با معرفت و عبادت از دیدگاه ابن سینا»، نشریه پژوهشهای فلسفی دانشگاه تبریز، شماره مسلسل8، ص96-115.
27. غفاری، حسین (1391)، «جایگاه فلسفه دین در سنت فلسفه اسلامی به روایت ابن سینا»، پژوهشنامه فلسفه دین، سال دهم، شماره دوم، ص 49-63.
1. ابن سینا، ابوعلی (1400ق)، رسائل الشیخ بوعلی سینا، رساله فی السعاده، قم: انتشارات بیدار.
2. ابن سینا، ابوعلی (1315)، روانشناسی شفا، ترجمه اکبر ابردانا سرشت، تهران: انتشارات سروش.
3. ابن سینا، ابوعلی (1377)، النفس من کتاب شفا، ترجمه حسن حسنزاده آملی، قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
4. ابن سینا، ابوعلی (1391)، رساله الصلاه، ترجمه حسن ممدوحی، قم: انتشارات بیدار.
5. ابن سینا، ابوعلی (1360)، رسائل ابن سینا، ترجمه ضیاالدین دری، تهران: کتابخانه مرکزی.
6. ابن سینا، ابوعلی (1998)، رساله فی البر والاثم، المذهب التربوی عند ابن سینا، عبدالامیر شمس الدین، بیروت: الشرکه العالمیه الکتاب.
7. ابن سینا، ابوعلی (1998)، رساله فی العلم الاخلاق، عبدالامیر شمس الدین، بیروت: الشرکه العالمیه الکتاب
8. ابن سینا، ابوعلی (1367)، اشارت و تنبیهات، جلد دوم؛ منطق، ترجمه حسن ملکشاهی، تهران: سروش.
9. ابن سینا، بوعلی حسین بن عبد الله (بیتا)، عیون الحکمه، مندرج در رسائل ابن سینا، قم: انتشارات بیدار.
10.ابن سینا، حسین بن عبدالله (1319)، ابن سینا و تدبیر منزل، ترجمه و نگارش محمد نجمی زنجانی، تهران: کتابخانه مجلس شورای اسلامی.
11.ابن سینا، حسین بن عبدالله (1347)، تدابیر المنازل والسیاسات الاهلیه، ترجمه جعفر نقدی، بغداد: مجله المرشد.
12.ابن سینا، حسین بن عبدالله (1363)، الاشارات و التنبیهات (متن اصلی به همراه ترجمه و شرح از حسن ملکشاهی)، تهران: انتشارات سروش.
13.ابن سینا، حسین بن عبدالله (1377)، الهیات نجات، ترجمه یحیی یثربی، چاپ اول، تهران: نشر فکر روز.
14.احمدی، احمد (1384)، اصول و روشهای تربیت در اسلام، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
15.آریا، امیر (1391)، معرفی آراء روانشناسی و تربیتی ابوعلی سینا با مختصر افکارش، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
16.اعرافی، علیرضا (1394)، آرای دانشمندان مسلمان بهویژه ابن سینا در تعلیم و تربیت اسلامی، جلد اول، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
17.ایمان، محمدتقی و احمد کلاته ساداتی (1392)، روششناسی تحقیقات کیفی، انتشارات حوزه و دانشگاه.
18.جمور، فردین (1388)، تبیین مبانی ارزششناسی و انسانشناسی تربیت اخلاقی آکوئیناس و نقد آن از منظر ابن سینا، دانشگاه تربیت مدرس.
19.خلیلی، سمیه؛ لیلا افشار و عباس محمود (1390)، «بررسی تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابن سینا (یک مقاله مروری)»، فصلنامه تاریخ پزشکی، سال سوم، شماره هشتم، ص75-103.
20.داودی، محمد (1389)، بررسی و نقد اهداف تعلیم و تربیت در حکمت سینایی، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره 21، زمستان 1392، ص 83-102.
21.داودی، محمد (1389)، تأملی در معنای تربیت دینی و نسبت آن با مفاهیم نزدیک، تهران: انتشارات راسخون.
22.دلشاد تهرانی، مصطفی (1393)، سیری در تربیت اسلامی، تهران: انتشارات دریا.
23.زیباکلام مفرد، فاطمه و سمیرا حیدری (1387)، «بررسی دیدگاه ابن سینا در باب تعلیم و تربیت (مبانی، اصول، اهداف، محتوا، روش)»، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، شماره3، ص 69-87.
24.زیباکلام مفرد، فاطمه (1380)، تعلیم و تربیت در فلسفه ابن سینا و مقایسه آن با فلسفه اثباتگرایی و عملگرایی، دانشگاه تهران: روانشناسی علوم تربیتی.
25.ساروخانی، باقر (1378)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، اصول و مبانی، جلد اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.
26.شجاری، مرتضی (1390)، «سعادت و رابطۀ آن با معرفت و عبادت از دیدگاه ابن سینا»، نشریه پژوهشهای فلسفی دانشگاه تبریز، شماره مسلسل8، ص96-115.
27.غفاری، حسین (1391)، «جایگاه فلسفه دین در سنت فلسفه اسلامی به روایت ابن سینا»، پژوهشنامه فلسفه دین، سال دهم، شماره دوم، ص 49-63.