1. اسدیان سرخی، سیدهاشم (1396)، «بررسی اثربخشی طرح آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) بر کنترل خشم و عزّت نفس دانشآموزان پسر دورۀ دوم ابتدایی مدارس شهر بهنمیر»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مؤسسه آموزش عالی آمل.
2. امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ ناهید دهقاننیری، زهرا رهنورد و سعیدعلی نوری (1391)، «روش تحقیق کیفی: پدیدار شناسی»، پرستاری و مامایی جامعنگر، سال 22، ش68، ص56−63.
3. آسیایی، ملیحه (1391)، «تجربه من از طرح کرامت»، رشد معلم، ش5، ص25−27.
4. بخشایش، علیرضا (1392)، «رابطه سبکهای مدیرت کلاس با ویژگیهای شخصیتی معلمان مدارس»، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال 4، ش2، ص185−198.
5. تقیپور ظهیر، علی (1380)، برنامهریزی آموزشی و درسی، تهران: آگاه.
6. جهانپور، علیمحمد و حسین فکوری (1393)، «ارزیابی طرح آموزش مهارتهای زندگی (طرح کرامت) بر بهداشت روانی و اعتماد به نفس دانشآموزان دورۀ اول و دوم ابتدایی شهرستان رشتخوار از دیدگاه مدیران و معاونین آموزشی و معلمان ابتدایی1392−1393»، نخستینهمایشملیعلومتربیتیوروانشناسی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت.
7. حسنی، محمد (1393)، «بررسی و نقد طرح کرامت در دورۀ دبستان»، ارائه شده در پنجمین همایش ملی انجمن فلسفۀ تعلیم و تربیت ایران، کرمان: دانشگاه شهید باهنر کرمان.
8. ــــــــــ (1394)، «بررسی و نقد چارچوب نظری طرح کرامت در دوره دبستان»، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، ش5، ص21−26.
9. راستی، سمیه (1395)، «اثربخشی اجرای برنامه درسی طرح کرامت به روش قصهگویی بر خلاقیت و یادگیری دانشآموزان»، سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، مشهد: دانشگاه تربیت حیدریه.
10. شاهمرادی، مرتضی؛ داوود میرزاییفر و موسی آداک (1396)، «بررسی میزان تناسب کتاب تاریخ سوم متوسطه با معیارهای انتخاب محتوا»، نقد کتاب کودک و نوجوان، دورۀ 4، ش14، ص125−147.
11. شرفی، حسن (1379)، «طراحی برنامۀ درسی هنر بر اساس سازمان دهی روان شناختی و منطقی»، تعلیم و تربیت، شماره 61، ص101-124.
12. صادقی، منصوره السادات؛ محمدعلی مظاهری و محمود حیدری (۱۳۸۵)، «میزان مذهبی بودن والدین، منابع متفاوت شناخت دینی و تصور از خدا»، خانوادهپژوهی، سال ۲، ش۶، ص177−197.
13. عربنیا، مریم (1394)، «تأثیر آموزش بعد اجتماعی طرح کرامت بر افزایش مهارتهای زندگی شهروندی دانشآموزان»، اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز: مؤسسه عالی علوم و فناوری حکیم عرفی شیراز.
14. عزیزی، غلامرضا (1387)، مقدمات برنامهریزی آموزشی و درسی، تهران: دبیزش.
15. فتحی واجارگاه، کوروش (1388)، اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی، تهران: بال.
16. فرخزاد، پرویز (1384)، راهنمایپژوهشتاریخی (کتابخانهای)، تهران: طهوری.
17. قورچیان، نادرقلی (1372)، «گامی در مسیر انتخاب محتوا در حوزه تخصصی برنامه درسی»، تعلیم و تربیت، ش33، ص37−63.
18. کریمزاده، اسماعیل؛ مرتضی شکوهی، مهرداد سیاهپشت، سیاوش روحانیان، ربیع سجادی و ملیحه پیغمبرزاده (1389)، آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) کتاب راهنمای معلم پایۀ پنجم، تهران: یادمان هنر اندیشه.
19. ملکی، حسن (1389)، برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، مشهد: پیام اندیشه.
20. میرزاپورتیزخراب، پروین (1395)، ارائۀ چارچوبی نظری برای طرح کرامت در مدرسه، پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد.
21. موسیپور، نعمت الله (1381)، مبانی برنامهریزی آموزش متوسطه، مشهد: آستان قدس رضوی.
22. یوسفی افراکتی، ربابه و پروین صمدی (1396)، «میزان موفقیت برنامه درسی آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) بر کسب مهارت حل مسئله دانشآموزان»، پژوهش در برنامهریزی درسی، دورۀ 14، ش25، ص141−153.