1. قرآن، ترجمه محمد رضا صفوی، مرکز فرهنگ و معارف قرآن، ترجمه بر اساس المیزان.
2. بت شکن، رضوان؛ زهره سعادتمند (۱۳۹۴)، آسیب شناسی برنامه درسی دینی پیش دبستانی از دیدگاه متخصصان و مربیان دینی کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی، امارات، دبی.
3. راهنمای برنامه درسی قرآن و تعلیمات دینی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی (۱۳۸۸)، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی،گروههای تعلیم و تربیت دینی و قرآن.
4. رحمان پور، محمد، و سید ابراهیم میرشاه جعفری (۱۳۹۵)، «آسیبهای تربیت دینی و ارائه راهکارهای مناسب از دیدگاه صاحبنظران با رویکرد برنامه ریزی درسی»، پژوهشدرمسائلتعلیموتربیتاسلامی، ۳۲، ص31−52.
5. سعیدی رضوانی، محمود و حسین باغگلی (۱۳۸۹)، نقدی بر روشهای تربیت دینی (با تاکید بر برنامه درسی پنهان)، مشهد، به نشر.
6. سعیدی رضوانی، محمود و دیگران (۱۳۹۵)، «بررسی دیدگاه دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه پیرامون تحقق اهداف قلمرو «عمل و رفتار»، برنامه درسی دین و زندگی»، فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۱، (۲)۲، ص99−127.
7. شمشیری، بابک و مرضیه نوذری (۱۳۹۰)، «آسیبهای تربیت دینی کودکان مقطع پیش دبستانی از نظر متخصصان علوم تربیتی، روانشناسی، علوم دینی و ادبیات کودکان و مربیان پیش دبستانی»، دوفصلنامهتربیتاسلامی، ۱۲، ص51−73.
8. فتحی واجارگاه، کوروش (1392)، برنامه درسی به سوی هویت های جدید؛ شرحی بر نظریات معاصر برنامه درسی، جلد اول، تهران: آییژ.
9. کشاورز، سوسن (۱۳۸۷)، «شاخصها و آسیبهای تربیت دینی»، دوفصلنامهتربیتاسلامی، ۶، ص93−122.
10. مهرمحمدی، محمود (1378)، «ارزیابی شیوههای رویارویی برنامه درسی و آموزش با تفاوتهای فردی دانشآموزان»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 57، ص11−27.
11. Askari F, Mirzaiinajmabadi K, Saeedy Rezvani M, Asgharinekah SM. (2020), Sexual health education issues (challenges) for adolescent boys in Iran: A qualitative study. Journal of Education and Health Promotion. Vol, 9: 33.
12. Bafile, C. (2009), Different strokes for little folks: Carol Ann Tomlinson on differentiated instruction. Education World. Online. Retrieved from http://www.educationworld. com/a_issues/chat/chat107.shtml.
14. Dijkstra, E. M., Walraven, A., Mooij, T. & Kirschner, P. A. (2016), ‘Improving kindergarten teachers’ differentiation practices to better anticipate student differences.’
Educational Studies, 42 (4), pp. 357–77.
https://doi.org/10.1080/03055698.2016.1195719.
15. Guild, P. B. (2001), Diversity, Learning Style and Culture. New Horizons for Learning. [Online] http://www.newhorizons.org/strategies/styles.guild.htm [15 May 2005].
16. Levy, Holli. M .(2008), Meeting the Needs of All Students through Differentiated Instruction: Helping Every Child Reach and Exceed Standards,
Differentiated Instruction, Vol. 81, No. 4. Pp: 161-164.
https://doi.org/10.3200/TCHS.81.4.161-164.
17. Meyer, A.,
Rose, D, & H,
Gordon. (2014), Universal Design for Learning: Theory and Practice, CAST Professional Publishing. ISBN: 978-0989867405.
18. Lavania, m., Bt Mohamad Nor, f. (2020), Barriers in differentiated instruction: a systematic review of the literature. Journal of Critical Reviews, Vol 7, Issue 6. pp: 293-297. DOI: http://dx.doi.org/10.31838/jcr.07.06.51.
19. Reis, S. M., Mccoach, D. B., Little, C, A., Muller, L, M. (2011), The Effects of Differentiated Instruction and Enrichment Pedagogy on Reading Achievement in Five Elementary Schools. American Educational Research Journal 48(2):462-501. DOI: 10.3102/0002831210382891.
20. Siam, K., Al-Natour, M. (2016), Teacher’s Differentiated Instruction Practices and Implementation Challenges for Learning Disabilities in Jordan. International Education Studies 9(12):167. DOI: 10.5539/ies.v9n12p167.
21. Shareefa, M., Mat Zin, R, A., Midawati Abdullah, N, Z., Jawawi, R. (2019), Differentiated Instruction: Definition and Challenging Factors Perceived by Teachers. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, vol 388. 3rd International Conference on Special Education. Pp: 322-327.
22. Sierk, J. (2014), Currere and the beauty of soulful classroom moments. The Nebraska Educator: a Student- led Journal. 16, pp:135-145. http://digitalcommons.unl.edu/nebeducator/16.
23. Tomlinson, C. A., & Kalbfleisch, M. L. (1998), Teach me, teach my brain: A call for differentiated classrooms. Educational Leadership, 56(3), 52-55.
24. Tomlinson, Carol A. (2014), The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. Second edition, USA, Alexandria.
25. Tomlinson, C. A., Brighton, C., Hertberg, H., Callahan, C. M., Moon, T. R., Brimijoin, K., Conover, L. A. & Reynolds, T. (2003), ‘Differentiating instruction in response to student readiness, interest, and learning profile in academically diverse classrooms: a review of literature.’ Journal for the Education of the Gifted, 27 (23), pp. 119–45. https://doi.org/10.1177/016235320302700203.