1. باقری، خسرو و مراد یاریدهنوی (1388)، «تبیین و بررسی جایگاه تاریخ فلسفه در برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان با تأکید بر دیدگاه هگل»، فصلنامه فرهنگ، ش69، ص11−38.
2. بدری گرگری، رحیم و زهرا واحی (۱۳۹۴، «تأثیر اجرای برنامۀ فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانشآموزان دختر»، کودک و تفکر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول، ش6، ص۱−۱۷.
3. جلیلیان، سهیلا؛ فریبا جلیلیان و احسان عظیمپور (۱۳۹۵)، «اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش توانایی حل مسئله و قضاوت»، پژوهشهاییتربیتی، ش۳۲ 101-80
4. زندیپور، طیبه و معصومه ژیانباقری (1385)، «نقش داستان درمانی به روش مشاوره گروهی بر رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار کانون اصلاح و تربیت تهران»، دانش و پژوهش در روانشناسی، (30)، ص78−104.
5. ستاری، علی. (1393). نقد مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
6. ستاری، علی (1395)، «رویکردهاى مواجهه با برنامۀ درسى فلسفه برای کودکان و معرفى راهکار مناسب برای گاربست آن در ایران»، نوآوریهای آموزشی، 15 (58)، ص50−70.
7. ستاری، علی (۱۳۹۱)، «نقد و بررسی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه»، تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۶ (۳)، ص۸۳−۱۰۶.
8. شعاعکاظمی، مهرانگیز؛ آتنا میرمحمدحسین اوشانی و فرزانه نقیب (1394)؛ «رابطه آموزههای دین والدین و رشد اخلاقی کودکان دبستانی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، (29)، ص107−119.
9. شهیدی، جعفر (1394)، زندگانی حضرت فاطمهB، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
10. شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
11. صفآرا، مریم؛ زهره طریقیاحسن و اصغر اخوی (1397)، «نهادینهسازی ارزشهای اخلاقی در کودکان»، مشکوه، (129)، ص92−112.
12. صیامیان گرجی، زهیر و زهرا سمیعی (1395)، «جایگاه فاطمهB در فرهنگ شیعیان، با تکیه بر سنخشناسی احادیث و روایات متون شیعی قرن چهارم تا ششم، 2 (33)، ص7−34.
13. عبداللهپور، رویا؛ ذبیح پیرانی، محمدرضا سرمدی و محمد سیفی (1389)، «تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان (قبک) بر نگرش اخلاقی دانشآموزان و تبیین مؤلفههای آن از منظر قرآن»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 27 (43)، ص113−143.
14. کارنوی، مارتین (1385)، مبانی برنامهریزی آموزشی، جهانی شدن و اصلاحات آموزشی، آنچه که برنامهریزان آموزشی باید بدانند، ترجمه علی ستاری، تهران: مدرسه.
15. کربن، هانری (۱۳۹۵)، ارض ملکوت، ترجمه انشاءالله رحمتی، تهران: سوفیا.
16. مجلسی، محمدباقر (1386)، بحارالانوار، ج2، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
17. ماهروزاده، طیبه، علی ستاری، زهرا ملکی. (1398). تأثیر داستانهای کلیله و دمنه بر مهارتهای تفکر انتقادی، استدلال و پرسشگری با استفاده از برنامه فلسفه برای کودکان (p4c)، 14(28)، 95-114.
18. نظام اسلامی، فهیمه (۱۳۹۳)، تحلیل محتوای کیفی داستانهای گلستان سعدی بهمنظور استفاده در برنامههای فلسفه برای کودکان، کرج: پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی.
19. نویدیان، انور؛ شهرام واحدی، اسکندر فتحیآذر و رحیم بدری گرگری (1398)، «تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان با استفاده از داستانهای بومی در رشد اخلاقی دانشآموزان ابتدایی»، تدریسپژوهی، 7 (3)، ص54−69.
20. هاینز، فلیسیتی (1370)، «به سوی یک باستانشناسی در تفکر نقاد»، در دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت، باقری، خسرو (ص241−280) تهران: انتشارات نقش هستی.
21. Amir–Moezzi, M. A,. (1999), “Fāṭema i. In History and Shiʿite Hagiography”. Encyclopædia Iranica.
22. Cagla, G., (2011), “Philosophy in the Early Years”, International Conference on Education & Educational Psychology (ICEEPSY 2010), Procedia Social and Behavioral Sciences, 12, 501–511.
23. Daniel, M. F., (2000), “Learning to think and to speak: An Account of an Experiment Involving Children Aged 3 to 5 in France and Quebec”, Thinking, 15(3), 17-25.
24. Gregory, M., (2009), “Ethics Education and the Practice of Wisdom”, Teaching Ethics, 9(2), 105–130.
25. Fisher, R., (1998), Teaching Thinking, Philosophical Inquiry in the Classroom, London: Cassle Press.
26. Lipman, M., (1980), Philosophy in the Classroom, U.S.A: Tample University Press.
27. Klemm, V., (2016), “Fāṭima bt. Muḥammad”, Encyclopaedia of Islam (3rd ed.). Leiden: E. J. Brill.
28. Sanjana, M. & Whitebread, D., (2004), “Philosophy for children and Moral Development in the Indian context”, Cambrige University, Retrived in: https://www.researchgate.net/publication/242193978_Philosophy_for_Children_and_moral_development_in_the_Indian_context.
29. Pritchard, M. S., (2000), “Moral Philosophy for Children and Character Education”, Applied Philosophy, 14(1), 13–26.
30. Zulkifli, H. & Hashim, R., (2020), “Philosophy for Children (P4C) in Improving Critical Thinking in a Secondary Moral Education Class”, Learning, Teaching and Educational Research, 19(2), 29-45.