1. آمدى، عبدالواحد (1410)، غررالحکم و دررالکلم، قم: دار الکتاب الإسلامی.
                                                                                                                2. ابنمنظور، محمدبنمکرم (1404)، لسانالعرب، بیروت: دارصادر.
                                                                                                                3. اعرافی، علیرضا (1391)، فقه تربیتی مبانی و پیشفرضها، تحقیق و نگارش: سیدنقی موسوی، قم: اشراق و عرفان.
                                                                                                                4. اعرافی، علیرضا (1391 ب)، بررسی فقهی فلسفهورزی و فلسفهآموزی، تحقیق و نگارش: سیدنقی موسوی، قم: اشراق و عرفان.
                                                                                                                5. اعرافی، علیرضا و سیدنقی موسوی (1392)، «تربیت اعتقادی فرزندان از منظر فقه»، فصلنامه فقه (کاوشی نو در فقه اسلامی)، ش76، ص48−70.
                                                                                                                6. اعرافی، علیرضا و سیدنقی موسوی (1392 ب)، «نمازآموزی به فرزندان در فقه تربیتی»، پژوهشی در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ش19، ص55−81.
                                                                                                                7. انصاری، قدرتالله و دیگران (1429)، موسوعة أحکام الأطفال و أدلتها، قم: مرکز فقهى ائمه اطهار.
                                                                                                                8. بجنوردی، سیدحسن آقابزرگ (1419)، القواعد الفقهیه، قم: نشر الهادی.
                                                                                                                9. حرّعاملى، محمدبنحسن (1409)، وسائل الشیعة، قم: مؤسسۀ آلالبیت.
                                                                                                                10. حرانى، حسنبنشعبه (1407)، تحفالعقول عن آلالرسولn، قم: جامعه مدرسین.
                                                                                                                11. خویی، سیدابوالقاسم (1422)، محاضرات فى أصولالفقه، تقریر: محمداسحاق فیاض، قم: مؤسسۀ إحیاء آثار الإمام الخوئی.
                                                                                                                12. راغباصفهانی، حسین (1412)، مفردات ألفاظالقرآن، بیروت و دمشق: دارالقلم، الدارالشامیة.
                                                                                                                13. سیدرضی [گردآورنده] (1414)، نهجالبلاغه، مصحح: صبحیصالح، قم: دارالهجره.
                                                                                                                14. صدوق، محمدبنعلی (1406)، ثوابالأعمال و عقابالأعمال، قم: دارالشریف الرضیللنشر.
                                                                                                                15. صدوق، محمدبنعلی (1403)، الخصال، قم: جامعه مدرسین.
                                                                                                                16. فاضل، مقداد (1404)، التنقیح الرائع لمختصرالشرائع، محقق و مصحح: سیدعبداللطیف حسینى کوهکمرى، قم: کتابخانه آیتالله مرعشى.
                                                                                                                17. فاضللنکرانى، محمد (1416)، القواعدالفقهیة، قم: چاپخانه مهر.
                                                                                                                18. فراهیدى، خلیلبناحمد (1409)، کتابالعین، قم: نشر هجرت.
                                                                                                                19. قابسی، ابوالحسن علی،(1986) الرساله المفصله لاحوال المتعلمین و احکام المعلمین و المتعلمین، تحقیق و تعلیق: احمد خالد، تونس، الشرکه التونسیه للتوزیع.
                                                                                                                20. کلینى، محمدبنیعقوب (1407)، الکافی، تهران: دارالکتب الإسلامیه.
                                                                                                                21. مجلسی محمدباقر(1403)، بحارالأنوار الجامعة لدرر اِخبار الأئمة الأطهار، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
                                                                                                                22. [شیخ] مفید، محمدبنمحمد (1413)، الأمالی، قم: کنگره شیخ مفید.
                                                                                                                23. مصطفوى، سیدمحمدکاظم (1421)، مائة قاعدة فقهیة، قم: دفتر انتشارات اسلامى.
                                                                                                                24. موسوی، سیدنقی (1395)، «تبیین و ارزیابی آموزش مقایسهای ادیان در تربیت دینی»، مطالعات فقه تربیتی، ش6، ص37−64.
                                                                                                                25. موسوی، سیدنقی (1395 ب)، «درآمدی بر فلسفه فقه تربیتی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ش30، ص9−30.
                                                                                                                26. موسوی سیدنقی و علیرضا اعرافی (1396)، «جواز آموزش درباره ادیان از منظر فقه تربیتی»، مطالعات فقه تربیتی، ش7، ص7−36.
                                                                                                                27. نجفى، محمدحسن (1404)، جواهرالکلام فی شرح شرائعالإسلام، بیروت: دار إحیاء التراثالعربی.
                                                                                                                28. نوری، حسین (1408)، مستدرکالوسائل و مستنبطالمسائل، قم: مؤسسه آلالبیتb.
                                                                                                                29. هاند، میشاییل (1393)، پژوهشی فلسفی درباره امکان تربیت دینی، ترجمه سیدمهدی سجادی، تهران: امیرکبیر.
                                                                                                                30. Byrnes, Lawrence (1975), Religious and Pubic Education. New York: Harper and Row.
                                                                                                                31. Hirst. Poul (1979), Education and The Nature of Knowledge. The Philosophy of Education. Oxford University Press.