1. احمدی، خادم حسین (1387)، «چیستی صدق در فلسفه اسلامی»، مجله معرفت، شماره 15.
2. بهشتی، سعید (بهار 1396)، «نظریه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه (نظریه حکمت متعالیه تعلیم و تربیت) »، مفهومشناسی و روششناسی، قبسات، شماره 83.
3. ــــــــــــــ (1385)، فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز، قبسات، شماره 39 و 40.
4. چالمرز، آلن اف (1387)، چیستی علم، ترجمه سعید زیباکلام، تهران: سمت.
5. خواجوی، محمد (1380)، ترجمه اسفار ملاصدرا، تهران: مولی.
6. زارع، فاطمه و جعفر شانظری (1392)، «معناشناسی بدیهیات از منظر سه فیلسوف مسلمان (ابن سینا، سهروردی و ملاصدرا) »، حکمت اسراء، شماره 16.
7. ستاری، علی (تابستان 1395)، «رویکردهای مواجهه با برنامه درسی فلسفه برای کودکان و معرفی راهکار مناسب برای کاربست آن در ایران»،
نوآوریهای آموزشی،
شماره 58.
8. سلیمای امیری، عسگری (1393)،منطق صدرایی، شرح التنقیح فی المنطق، به سفارش مجمع عالی حکمت اسلامی، قم: انتشارات حکمت اسلامی.
9. شریعتمداری، علی (1392)، چند مبحث اساسی در برنامهریزی درسی، تهران: امیرکبیر.
10. صدرالدین شیرازی، محمد (1368)، الحکمه المتعالیه فی الاسفارالعقلیه الاربعه، 9 جلدی، قم: مکتبه المصطفوی.
11. ــــــــــــــ (1361)، المشاعر، غلامحسین آهنی، تهران: مولی.
12. ــــــــــــــ (1380)، المبداء و المعاد فی الحکمه المتعالیه، مقدمه و تصحیح آشتیانی، سید جلال الدین، قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، مرکز انتشارات.
13. فتحعلی و همکاران (1394)، فلسفه تعلیم تربیت اسلامی، مؤسس آموزشی و پژوهشی امام خمینیe، تهران: انتشارات مدرسه.
14. فیشر، رابرت (1392−3)، آموزش تفکر، ترجمه غلامعلی سرمد، ویرایش سوم، تهران: گاج.
15. کریمی، روح الله (1399)، گفت و گوهای فلسفی در کلاس درس، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
16. مک کال، کاترین (1391)، دگرگونه اندیشی، پرس و جوی فلسفی در دبستان و دبیرستان، ترجمه ناهید حجازی، تهران: پژواک فروزان.
17. میناگر، غلامرضا (1392)، روششناسی صدرالمتالهین (استنباط معارف عقلی از نصوص دینی)،تهران: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
18. یاری دهنوی، مراد (1394)، درآمدی بر برنامۀ فلسفه برای کودکان،تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
19. ــــــــــــ و عماد حاتمی (بهار و تابستان 1390)،«ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﻧﻘﺪ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی داﻧﺸﮕﺎهی آﻣﻮزش ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺑﻪ ﮐﻮدﮐﺎن در اﯾﺮان از ﻣﻨﻈﺮ روش ﭘﮋوﻫﺶ و ﻧﺘﺎﯾﺞ آنها»، تفکر و کودک، سال دوم، شماره اول.