* قرآن کریم.
ابنبابویه، محمد بن على (1362)، الخصال، چ1، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
ایمانی، معصومه؛ فرزانه تاجبخش و لعیا رحیمزاده (1394)، روش تدریس فلسفه و کودک، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
تمیمیآمدی، عبدالواحد بن محمد (1410ق)، غرر الحکم و درر الکلم، چ2، قم: دارالکتاب الإسلامی.
حسینی خامنهای، سیدعلی (1393)، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چ4، تهران: مؤسسه فرهنگی ایمان جهادی.
خلعتبری، حسامالدین و زهرا آقاجعفری (1393)، «ارزیابی اهداف برنامه آموزش فلسفه به کودکان از دیدگاه تفکر در اندیشه اسلامی»، فلسفه و کودک، س2، ش1 و 2، ص45−70.
خمینی، سیدروحالله (1377)، شرح حدیث «جنود عقل و جهل»، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینیe.
راغب اصفهانی، حسین بن محمد (بیتا)، مفردات ألفاظ القرآن، بیروت: دارالقلم.
رشتچی، مژگان (1394)، اصول تسهیلگری و ویژگیهای تسهیلگر حلقه کندوکاو، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ستاری، علی (1391)، «بررسی و نقد برنامه فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه»، تفکر و کودک، س3، ش6، ص88−113.
سلیمانی ابهری، هادی (1387)، «آموزش فلسفی کودکان درنظام تعلیم و تربیت اسلامی»، فصلنامه علمی−پژوهشی دانشگاه قم، س10، ش1، ص199−218.
صادقی هاشمآبادی، محمد و سیدمحمدکاظم علوی (1393)، «فلسفه برای کودکان»، اسلام و پژوهشهای تربیتی، س6، ش2، ص59−78.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1417ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، چ5، قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم.
کرمانی، سعید (1391)، معنیشناسی عقل در قرآن کریم، با تکیه بر نظریۀ حوزههای معنایی، تهران: دانشگاه امام صادقg.
کلینی، محمد بن یعقوب (1407ق)، الکافی، چ4، تهران: دارالکتب الإسلامیة.
کم، فیلیپ (1389)، با هم فکر کردن، ترجمه مژگان رشتچی و فرزانه شهرتاش، تهران: شهرتاش.
لیثی واسطی، علی بن محمد (1376)، عیون الحکم و المواعظ، محقق/ مصحح: حسین حسنی بیرجندی، قم: دارالحدیث.
مجلسی، محمدباقر (1403ق)، بحارالأنوار، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
مصطفوی، حسن (1430ق)، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، چ3، بیروت: دارالکتب العلمیه.
مطهری، مرتضی (1384)، مجموعه آثار استاد شهید مطهری، چ12، تهران: صدرا.
منطقی، مرتضی (1372)، روانشناسی تربیتی، تهران: جهاد دانشگاهی.
نوری، حسین بن محمد تقى (1408ق)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، قم: مؤسسة آلالبیتb.