احسانی، محمد و علیهمت بناری (1387)، «روششناسی تفسیر تربیتی قرآن»،قرآن و علم، س1، ش3، ص1−15.
اسعدی، علی (1394)، مدل روشی تفسیر تربیتی، رساله دکتری دانشکده الهیات، قم: دانشگاه قم.
اسعدی، محمد و محمدباقر سعیدیروشن (1389)، آسیبشناسی جریانهای تفسیری، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
اعرافی، علیرضا (1393)، درآمدی بر تفسیر تربیتی، قم: مؤسسه اشراق و عرفان.
امینخندقی، مقصود (1393)، سخنرانی ارائه شده با عنوان نسبت میان حدودوثغور تعلیم و تربیت اسلامی با پژوهشهای عملی و نظری،مشهد: جامعةالمصطفی العالمیه مشهد.
امینخندقی، مقصود (1389)، «تحلیلی بر میزان اهمیت و به کارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامه درسی در نظامهای آموزشی شرکتهای صنعتی: فرصتها و تهدیدها»، مطالعات برنامه درسی، س5، ش19، ص139−169.
خیام، میترا (1389)، تبیین نظام تربیتی مبتنی بر سیره نظری و عملی پیامبرn، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه الزهراء.
جلیلی، سیدهدایت (1387)، تفسیر موضوعی، چیستی، بنیانها و پیشفرضها، قم: بوستان کتاب.
سجادی، سیدابراهیم (1378)، «شهید مطهری و دیدگاههای تربیتی قرآن»، پژوهشهای قرآنی، س5، ش18، ص74−117.
شاکر، محمدکاظم (1381)، «ترمینولوژی مبانی و روشهای تفسیر قرآن»، مقالات و بررسیها، س35، دفتر 72، ص139−151.
صالحی، سیدعباس (1388)، «تربیت اندیشی قرآنی»، پژوهشهای قرآنی، س15، ش59−60، ص4−29.
عطایی، خالد (1390)، اعجاز تربیتی قرآن کریم، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم قرآنی، تهران: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم.
علویمهر، حسین (1389)، روشها و گرایشهای تفسیری، قم: اسوه.
رضاداد، علیه (1388)، «روشهای نوین در عرصه تفسیر قرآن کریم»، پژوهش دینی، ش19، ص103−116.
رفیعیمحمدی، ناصر (1386)، سیر تدوین و تطور تفسیر علمی قرآن، قم: مرکز جهانی علوم اسلامی.
کاظمی، ابوالفضل (1392)، جریانشناسی گرایش تربیتی در تفاسیر قرآن کریم، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده الهیات، قم: دانشگاه قم.
مؤدب، سیدرضا (1385)، روشهای تفسیر قرآن، قم: دانشگاه قم.
ناطقی، غلامحسین (1387)، «قلمرو تفسیر تربیتی»، قرآن و علم، ش3، ص1−12.
هاشمی علیآبادی، سیداحمد (1392)، «روششناسی تفسیر تربیتی»،معارف، ش100، ص2.
King, A. & Brownell, J., (1966), The Curriculum and Disciplines of Knowledge: A theory of Curriculum Practice, New York: John Wiley & Sons.