1. امیری، علی نقی؛ محمد همتی و مهدی مبینی (1389)، «اخلاق حرفهای ضرورتی برای سازمان»، نشریه معرفت اخلاقی، 1 (4)، ص137−159.
2. ایراننژاد پاریزی، مهدی؛ زین العابدین امینیسابق و وحید اسدپور (1393)، «نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفهای کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن»، فصلنامه مطالعات کمی در مدیریت، 5 (1)، ص149−174.
3. پورعزت، علیاصغر و میریعقوب سیدرضایی (1396)، ارزشیابی عملکرد دولت و حکومت، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاها (سمت).
4. دلاور، علی (1391)، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: انتشارات ویرایش.
5. دهقانمروستی، ساناز (1395)، «نقش مدیران آموزشی در ایجاد جوّ اخلاقی و حمایتهای اجتماعی و رابطه آن با عملکرد سازمانی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، (128)، ص101−122.
6.
رهنورد، فرج اله و مجید خدابخشی (1390)، «مدل ساختاری بهبود بهرهوری کارکنان تولیدی»،
مجله مدیریت دولتی (دانش مدیریت)، 3 (7)، ص81−94.
7. جهانیان، رمضان و داود رجبلو (1396)، «مقایسه میزان بالندگی و بهرهوری سازمانی، معلمان مدارس استثنایی و عادی استان البرز»، 32، ص63−84.
8. حدادیان، احمد؛ مرتضی بینش و زیبا نوروزی (1391)، «بررسی نگرش معلمان نسبت به نظام ارزیابی عملکرد کارکنان آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان گرمسار»، مجله مدیریت فرهنگی، 6 (16)، ص125−128.
9. حسنپور،اکبر و هومان مهدوی (1397)، «راهکارهای ارتقای ابعاد اخلاقی در نظام ارزیابی عملکرد کارکنان»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 13 (3)، ص108−115.
10. خیاطمقدم، سعید و مهدیه طباطبایینسب (1395)، «مؤلفههای اخلاق حرفهای در مدیریت»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 11 (1)، ص127−136.
11. سرچهانی، زهرا؛ رحیم زارع، سیروس قنبری و عباس قلتاش (1397)، «آسیبشناسی نظام ارزیابی عملکرد مدیران مدارس»، دوفصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه، 6 (2)، ص264−284.
12. سعادت، اسفندیار (1389)، مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات سمت.
13. طاهری، شهنام (1389)، بهرهوری و تجزیه و تحلیل در سازمان، (چاپ جدید) تهران: نشر هستان.
14. طبسی، زکیه (1390)، «رابطۀ اخلاق حرفهای و اثربخشی مدیران مدارس متوسطه دخترانه شهر مشهد»، پایاننامه تحصیلی جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
15. عبداللهی، حسین و نرگس رئیسی (1397)، «ملاکهای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس متوسطه»، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3 (2)، ص1−12.
16. فتحالهی، افشین (1385)، «حفظ کارکنان توانمند راهبرد اصلی مدیران موفق»، نشریه همشهری، 15 (4177)، ص12.
17. قائدی، محمدرضا و علیرضا گلشنی (1395)، «روش تحلیل محتوا، از کمیگرایی تا کیفیگرایی»، نشریه روشها و مدلهای روانشناختی، 7 (23)، ص57−82.
18. قرا ملکی، احد فرامرز (1385)، سازمانهای اخلاقی در کسب و کار، قم: انتشارات مجنون.
19. قربانی، مهدی (1390)، معیارهای رفتاری در مدیریت اسلامی، چاپ دوم، مشهد: انتشارات قاف.
20. کاظمی، مهرداد (1390)، «بررسی رابطه بین مؤلفههای اخلاق حرفهای و احساس موفقیت در عملکرد مدیران آموزشی»، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه پیام نور، دانشکده علوم انسانی.
21. گلی، علی؛ علی خوزین؛ مجید اشرفی و آرش نادریان (1397)، «شناسایی مؤلفههای مسئولیتهای اجتماعی و اخلاق حرفهای کارکنان»، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 12 (2)، ص187−201.
22. محبی، سراج الدین و مهدی سوادی (1396)، «بررسی و تبیین عوامل پیش زمینهای مؤثر بر تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاهای آزاد اسلامی استان هرمزگان»، پژوهشهای جامعه شناسی، (1)11، 151-167.
23. محمدی، طالب؛ رفیق حسنی و مجید محمدی (1398)،«آگاهی و نگرش معلمان نسبت به مفاهیم و احکام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه، 7 (4)، ص31−57.
24. محمودیمیمند، یوسف (1393)، «ارزیابی نظام جدید ارزشیابی عملکرد کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 1 یزد»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
25. مطهری، مرتضی (1389)، مجموعه آثار، ج3، 25، 24، 22، 23، تهران: انتشارات صدرا.
26. مظاهریراد، حمید (1390)، مروری بر رفتار اخلاقی در سازمانها، پایگاه مقالات علمی مدیریت.
27. موسیزاده، رقیه و فریده شیدایی (1394). «بررسی مؤلفههای تأثیرگذار در ارزیابی عملکرد مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم»، دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی، تهران: مؤسسه مدیران ایدهپرداز پایتخت ویرا.
28. میرمحمدی، محمد (1393)، مفاهیم کلیدی نظام اداری، چاپ دوم، تهران: انتشارات نگاه دانش.
29. نخعی، حسن (1395)، «تحلیل و نقد برنامه ارزیابی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 2 زاهدان»، پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
30. همتینژاد، مهرعلی؛ رحیم رمضانینژاد؛ امیر رضاییکمنی؛ طاهر افشارنژاد و شهرام شفیعی (1387)، «ارزشیابی سیستم ارزشیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی»، نشریه حرکت، 38، ص111−128.
31. یعقوبی، مریم؛ سکینه سقاییاننژاد اصفهانی، حسن ابوالقاسم گرجی، محسن نوروزی و فاطمه رضایی (1388)، «رابطۀ عدالت سازمانی با رضایت شغلی وتعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان»، فصلنامه علمی−پژوهشی مدیریت اسلامی، 12 (25)، ص25−32.
32. Bakopoulos, F, (2013), ethical Decision−making school principals in evaluating teachers, Chicago State University.
33. Cozier V. (2002) The moral profession: A study of moral development and professional ethics of faculty. Texas: University of Texas.
34. Karlin, B, (2014), "An Analysis of Principal Preparation Programs at Pennsylvania State School, Master Thesis, Seton Hall University Dissertations.
35. Marzuki, M., Subramaniam, N., Cooper, B., & Dellaportas, S. (2017). "Accounting academics’ teaching self-efficacy - and ethics integration in accounting courses: A Malaysian study", Asian Review of Accounting, 25 (1), 1−39.
36. Palanski, M. E., and Yammarino, F. J. (2007), "Integrity and leadership: Clearing the conceptual confusion", European Management Journal, 25, 171−184.
37. Scales, A, (2018), "The Effects of Organizational Commitment and Harmonious Passion on Voluntary Turnover Among Social Workers", A Mixed Methods Study, Dissertations, 15−32.
38. Simons, T, (2002), "Behavioral Integrity: The Perceived Alignment between Managers Words and deeds as a Research Focus", Organization Science, 13, 18−35.
39. Thomas, David R. (2006), A General inductive approach for qualitative data analysis, American Journal of Evaluation, 27 (2), 1−11.
40. Zarghamifard, M., & Danaeefard, H. (2020). “What drives leader integrity?”. International Journal of Business Governance and Ethics, 14 (1), 1−33.