اسرار، مصطفی (1380)، «آسیبشناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش از منظر مفاهیم اخلاقی»، در مجموعه خلاصه مقالات همایش آسیبشناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، تهران: دفتر همکاری مشترک سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، جهاد دانشگاهی، ص9−11.
ایروانی، شهین؛ مختاری، خدیجه (1390)، «جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران»، مطالعات ادبیات کودک، 2 (1)، ص1−31.
چیذری، ملک (1370)، کودک، پیام کتاب، تحلیل محتوای کتب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالهای 1358−1368، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
الحر العاملی، محمد بن الحسن (بیتا)، وسائل الشیعه، ج20، چ6، تهران: المکتبه الاسلامیه.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (31 تیر 1377)، «پژوهشهای بنیادین در ادبیات کودکان و نوجوانان ضروری است»، ابرار.
بدری، رحمان؛ بیرامی، محمد (1395)، تعلیم و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، تبریز: انتشارات یاران.
رهنمایی، سیداحمد (1388)، «پایههای روانشناختی تربیت دینی»، اسلام و پژوهشهای تربیتی، س1، ش2، ص109−138.
زارع گاوگانی، وحیده (1379)، مفاهیم تربیتی اسلام از دیدگاه قرآن در ادبیات کودکان و نوجوانان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
عباسپور نوغانی، محبوبه (1386)، «بررسی انتقادی اشعار دینی کودک در دهه هفتاد (سه گروه سنی الف، ب، ج)»، کتاب ماه کودک و نوجوان،10 (4−6)، ص72−80.
عصاره، فریده (1380)، «بررسی اشعار کودکان از نظر خداشناسی و نقش آن در تربیت دینی»، خلاصه مقالات همایش آسیبشناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، تهران: دفتر همکاری مشترک ساجد (سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و جهاد دانشگاهی)، ص126−127.
عطاران، محمد (1366)، آرای مربیان بزرگ مسلمان درباره تربیت کودک، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
علومی مقدم، سیدبهنام؛ خیرآبادی، معصومه (1391)، تحلیل اشکالات نوشتاری دانش آموزان ایرانی غیر فارسی زبان (مخاطبان مجلات رشد)، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، س11، ش43.
فکری، نادیا (1383)، «بررسی و مقایسه پژوهشهای مربوط به واژگان نوشتاری، گفتاری یا خوانداری کودکان دبستانی ایران از ابتدا تاکنون»، مجله کتابداری و اطلاعرسانی، ش47، ص54−61.
محمدی، مهدی (1389)، بررسی مفاهیم دینی در کتابهای داستانی کودکان و نوجوانان در ایران بین سالهای 1380−1385، پایاننامه دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
موسوی نسب، سیدمحمدرضا؛ عسگری، علی؛ شاملی، عباسعلی (1390)، «مراحل تحول محتوا و انگیزههای دعا در کودکان و نوجوانان»، روانشناسی و دین، س4، ش2، ص5−26.
یارمحمدیان، محمدحسین (1377)، اصول برنامهریزی درسی، تهران: انتشارات یادوارۀ کتاب.
Krippendorf K. Content analysis: an introduction to its methodology. Translated by Nayebi H. Tehran: Ney, 2004, 9-11.
Tatala M., (2009), “Development of Prayer in Adolescence and Youth”, Journal of Psychology and Counseling, v 1 (7), p 113-116.
Woolley, J. D, Phelps, K. E, (2009), “The development of children's beliefs about prayer”, Journal of Cognition and Culture, v 1, p 139-167.
http://www.roshdmag.ir/fa/roshdmagazines/generalmahnameh/studentsmagazines/childroshd/introduce.