* قرآن کریم (1373)، ترجمه آیتالله مکارم شیرازی، قم: دارالقرآن الکریم (دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامى).
* نهجالبلاغه، محمد بن حسین بن موسی، الشریفالرضی (359−406ق)، تصحیح: صبحی صالح، قم: دارالهجره، (بیتا).
1. ابنابیالحدید المعتزلی، عبدالحمید بن محمد المدائنی (586−656ق) (1404ق)، شرح نهجالبلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم: کتابخانه آیتالله العظمی مرعشی نجفی.
2. ابنابیجمهور، محمد بن علی الأحسائی (840 پس از 901ق) (1405ق)، عوالی اللئالی العزیزیه فی الاحادیث الدینیه، تحقیق آقا مجتبی محمدی عراقی، چاپ یکم، قم: انتشارات سیدالشهداء.
3. ابنادریس الحلی، محمد بن منصور (543−598ق) (1410ق)، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی (و المستطرفات)، تحقیق مؤسسه نشر اسلامی، چاپ دوم، قم: مؤسسه نشر اسلامی.
4. ابنالفتال النیشابوری، محمد بنالحسن (م508ق) (بیتا)، روضهالواعظین و بصیرهالمتعظین، تحقیق سیدمحمدمهدی خراسان، قم: شریف رضی.
5. ابنشعبهالحرانی، حسن بن علی (قرن 4 هجری) (1404ق / 1363ش)، تحف العقول عن آلالرسولb، تصحیح علیاکبر غفاری، چاپ دوم، قم: مؤسسه انتشارات اسلامی.
6. ابنفهد الحلی، احمد بن محمد (757−841ق) (1407ق)، عده الداعی و نجاح الساعی، تصحیح احمد موحدی قمی، چاپ یکم، قم: دارالکتاب الاسلامی.
7. ابنهلال الثقفی، ابراهیم بن محمد (حدود 200−283ق) (1410ق)، الغارات او الاستنفار و الغارات، تحقیق: سیدعبدالزهراء حسینی خطیب، چاپ یکم، قم: دارالکتاب الاسلامی.
8. ارجمندی، حسن؛ محسن حسنپور؛ اسحاق ارجمند سیاهپوش و بهاره ارجمند سیاهپوش (1392)، «شکاف نسلی و عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر آن در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک»، مطالعاتجامعه شناختیجوانان، س4، ش11، ص29−49.
9. افلاکیفرد، حسین؛ سید ابراهیم میرشاجعفری؛ زهره سعادتمند و نرگس کشتیآرای(1393)، «شکاف نسلی و انتزاع ابعاد تربیت بین نسلی در قلمرو برنامه درسی: یک مطالعه کیفی»، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، س4، ش3، ص217−248.
10. الاندلسی، یوسف بن عبدالله بن محمد، ابنعبدالبر (368−463ق) (1412ق / 1992م)، الاستیعاب فی معرفه الاصحاب، تحقیق علی محمد البجاوی، چاپ یکم، بیروت: دارالجیل.
11. البرقی، احمد بن محمد بن خالد (م274 یا 280ق) (1371ق)، المحاسن، چاپ دوم، قم: دارالکتب الاسلامیه.
12. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت، 30/2/1393.
13. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش، 3/2/1391.
14. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در خطبههای نماز جمعه تهران، 28/5/1384.
15. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در خطبههاى نماز عید سعید فطر، 7/5/1393.
16. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسینg، 31/2/1393.
17. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب، 18/6/1392.
18. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت هفتمین سالگرد تشکیل این شوراء، 20/9/1370.
19. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار جمعی از بسیجیان و فعالان طرح صالحین، 1/9/1391.
20. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار جوانان استان خراسان شمالی، 23/7/1391.
21. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاههای استان همدان، 17/4/1383.
22. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار دانشجویان، 6/5/1392.
23. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رهبر انقلاب، 23/10/1392.
24. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، 17/2/1393.
25. بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در محفل انس با قرآن، 19/4/1392.
26. پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) http://farsi.khamenei.ir
27. التمیمی المغربی، نعمان بن محمد القاضی النعمان (259−363ق) (1385ش)، دعائم الاسلام، چاپ دوم، مصر: دارالمعارف.
28. تمیمی آمدی، عبدالواحد بن محمد (510−550ق) (1366ش)، غررالحکم و درر الکلم، تحقیق مصطفی درایتی، چاپ یکم، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
29. جوادی آملی، عبدالله (1391)، مفاتیح الحیات، قم: اسراء.
30. الحر العاملی، محمد بن الحسن (1033−1104ق) (1409ق)، تفصیل وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه، تحقیق مؤسسه آلالبیتb، چاپ یکم، قم: مؤسسه آلالبیتb.
31. حریری، نجلا (1385)، اصول و روشهای پژوهش کیفی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
32. الحمیری القمی، عبدالله بن جعفر (قرن 3 هجری) (بیتا)، قرب الاسناد، چاپ سنگی، تهران: کتابخانه نینوی.
33. الدیلمی، حسن بن علی بن محمد (م841ق) (1412ق)، ارشاد القلوب الی الصواب، چاپ یکم، قم: شریف رضی.
34. الراوندی، سعید بن عبدالله، قطبالدین (م573ق) (1407ق)، الدعوات (سلوه الحزین)، تحقیق سیدمحمدباقر موحد ابطحی، چاپ یکم، قم: مؤسسه امام مهدیf.
35. الراوندی، سیدفضل الله بن علی الحسینی (م570ق) (بیتا)، النوادر، قم: مؤسسه دارالکتاب.
36. رنجبر، هادی؛ علی اکبر حق دوست؛ مهوش صلصالی؛ علیرضا خوشدل؛ محمدعلی سلیمانی و نسیم بهرامی (1391)، «نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع»، مجلهدانشگاهعلومپزشکیارتشجمهوریاسلامیایران، س10، ش3، ص238−250.
37. السیوطی، عبدالرحمان بن ابیبکر، جلالالدین (849−911ق) (1401ق / 1981م)، الجامع الصغیر فی احادیث البشیر النذیر، چاپ یکم، بیروت: دارالفکر.
38. شرفی، محمود و زینت شرفی (1392)، «تحلیل و مقایسه نیازهای تربیت دینی دانشآموزان دوره متوسطه در ابعاد شناختی، عاطفی و عملکردی»، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، س4، ش4، ص119−140.
39. شعیری، محمد بن محمد حیدر (م قرن 6 هجری) (1363ش)، جامعالاخبار، چاپ دوم، قم: شریف رضی.
40. الشهیدالثانی، زینالدین بن علی العاملی (911−965ق) (1409ق / 1368ش)، منیه المرید فی ادب المفید و المستفید، تحقیق رضا مختاری، چاپ یکم، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
41. الشیخ الصدوق، محمد بن علی بن بابویه القمی (305−381ق) (1378ق)، عیون اخبار الرضاg، تصحیح سیدمهدی حسینی لاجوردی، تهران: جهان.
42. (305−381ق) (1413ق)، من لایحضره الفقیه، تصحیح علیاکبر غفاری، چاپ سوم، قم: مؤسسه انتشارات اسلامی.
43. (305−381ق) (1362ش)، الأمالی، ترجمه آیتالله کمرهای، چاپ چهارم، تهران: کتابخانه اسلامیه.
44. (305−381ق) (1403ق)، الخصال، تصحیح علیاکبر غفاری، چاپ دوم، قم: انتشارات جامعه مدرسین.
45. الشیخ المفید، محمد بن محمد بن النعمان العکبری (336−413ق) (1413ق)، الاختصاص، تصحیح علیاکبر غفاری، چاپ یکم، قم: کنگره شیخ مفید.
46. الطبرسی، علی بن الحسن بن الفضل (م قرن 6 هجری) (1385ق)، مشکاه الانوار فی غرر الأخبار، چاپ دوم، نجف: کتابخانه حیدریه.
47. الطوسی، محمد بن الحسن شیخ الطائفه (385−460ق) (1414ق)، الأمالی، چاپ یکم، قم: دارالثقافه.
48. عنابستانی، علیاکبر و سحر احمدزاده (1392)، «بررسی تفاوتهای بین نسلی به لحاظ وضعیت دینداری در سکونتگاههای روستایی (مطالعه موردی: دهستان کارده شهرستان مشهد)»، مطالعاتتوسعهاجتماعیایران، س6، ش1، ص105−120.
49. العیاشی، محمد بن مسعود بن عیاش السلمی (م320ق) (1380ق)، تفسیر العیاشی، تحقیق سیدهاشم رسولی محلاتی، چاپ اول، تهران: چاپخانه علمیه.
50. قاسمی، سیدرامین؛ نادر رجبی گیلان؛ سهیلا رشادت و محمد احمدیان (1393)، «سنجش رابطه رضایت شغلی با کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در معلمان گیلان غرب در سال 1392»، مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، س13، ش1، ص13−26.
51. الکلینی، محمد بن یعقوب الرازی (م329ق) (1365ش)، الکافی، چاپ چهارم، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
52. ورام بن ابیفراس، المالکی الاشتری (م605ق) (بیتا)، تنبیه الخواطر و نزهه النواظر (مجموعه ورام)، تحقیق علی اصغر حامد، قم: مکتبه الفقیه.
53. المجلسی، محمدباقر بن محمدتقی (1037−1110ق) (1404ق)، بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهارb، بیروت: مؤسسة الوفاء.
54. محدث نوری، میرزا حسین طبرسی (1254−1320ق) (1408ق / 1987م)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، تحقیق مؤسسه آلالبیتb، چاپ یکم، قم: مؤسسه آلالبیتb.
55. محمدی مهر، غلامرضا (1387)، روش تحلیل محتوا (راهنمای عملی تحقیق)، تهران: گنجینه علوم انسانی−دانش نگار.
56. منسوب به امام جعفر بن محمد الصادق (83−148ق) (1400ق)، مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه، چاپ یکم، بیروت: مؤسسه الاعلمی.
57. الموسوی، سیدفخار بن معد (م639ق) (1410ق)، ایمان ابیطالبg، چاپ یکم، قم: انتشارات سیدالشهداءg.
58. نصرتپناه، سیاوش؛ کاوه حسنی و امید یزدی (1391)، «بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهرهوری نیروی انسانی»، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسینg، س4، ش1، ص187−206.
59. الهندی البرهان فوری، علی المتقی بن حسامالدین (م975ق) (1409ق / 1989م)، کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال، تحقیق و تصحیح صفوه سقا و بکری حیانی، بیروت: مؤسسة الرساله.
60. یوسفی، نریمان (1392)، «شکاف ارزشی بین نسلی در خانوادههای تهرانی»، راهبرد اجتماعی و فرهنگی، س2، ش7، ص240−313.
61. Bonini Campos, J. A. D., & Do Prado C, D. d. (2012), “Cross-cultural adaptation of the Portuguese version of the Patient-Generated Subjective Global Assessment”,Nutrición Hospitalaria, Vol.27, PP.583-594.
62. Carley, K.M.(1993),“Coding Choices for Textual Analysis: A Comparison of Content Analysis and Map Analysis. In Marsden P. (Ed.)”, Sociological Methodology, Vol.23, PP.75-126.
63. Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009), Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative techniques in the social and behavioral sciences, London: SAGE.