*قرآن (ترجمه فولادوند)
*نهجالبلاغه
1. ابنابیالحدید معتزلی، فخرالدین ابوحامد (1388)، شرح نهجالبلاغه، ج20، ترجمه غلامرضا لایقی، تهران: نیستان.
2. باقری، خسرو (1394)، فبک در ترازوی نقد، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
3. تمیمداری، احمد و مریم دانشگر (1385)، «زیباییشناسی در قرآن کریم با رویکردی به عنصر داستان»، فصلنامه هنر، (70)، ص141−128.
4. الجرجانی، عبدالقاهر (471ق)، دلائل الإعجاز فی علم المعانی، بیروت: المکتب العصریه.
5. خامنهای، سیدعلی (1378، 1385، 1391، 1393، 1395)، بیانات در مورد فلسفه برای کودکان، khamenei.ir.
6. ستاری، علی (1391)،«بررسی و نقد برنامۀ فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه»، تفکر و کودک، 3 (2)، ص1−26.
7. ستاری، علی (1393)، نقد مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
8. سلیمانی ابهری، هادی (پاییز 1387)، «آموزش فلسفی کودکان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی»، پژوهشهای فلسفی و کلامی،10 (1)،ص199−218.
9. شیخ صدوق (1413ق)، من لا یحضر الفقیه، ج3، قم: مؤسسه امام هادیj.
10. طباطبایی، محمدحسین (1382)، تفسیر المیزان، ج3، 5، 7، 9، 12، 14، 16، و 20، ترجمه محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
11. راغب اصفهانی، حسین ابن محمد (1381)، مفردات فی غریب القرآن، ترجمه محمدگیلانی، تهران: مرتضوی.
12. رضایی اصفهانی، محمدعلی (1389)، تفسیر قرآن مهر، قم: عصر ظهور.
13. رمضانی، معصومه (1388)، بررسی مقایسهای برنامۀ درسی فلسفه در پایۀ سوم دبیرستان و پیشدانشگاهی ایران با برنامۀ درسی فلسفه برای کودکان در پایۀ 11 و 12، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی.
14. عابدی، حیدرعلی (1389)، «کاربرد روش تحقیق پدیدهشناسی در علوم بالینی»، راهبرد، 19 (54)، ص207−254.
15. فعال عراقی، حسین (1378)، داستانهای قرآن و تاریخ انبیاء در المیزان، ج1، تهران: سبحان.
16. کریمی، روحالله (1394)، حلقه کندوکاو اخلاقی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
17. مجلسی، محمدباقر (1403ق)، بحارالانوار، ج16، بیروت: الوفا.
18. ناجی، سعید (1396)، معیار فبک برای داستان: نقد و بررسی داستانهای مورد استفاده برای آموزش تفکر در ایران، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
19. ـــــــــــ (1389)، کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان: گفتگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت، ج1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
1. Colaizzi, P. F, (1978), “Psychological Research as the Phenomenologist Views it”, In R. S. Valle & King M. (Eds.), (n.d.), Existentialphenomenological alternatives for psychology, New York: Plenum. 48-71.
2. Langdridge, D., (2007), Phenomenological Psychology: Theory, Research and Method, London: Person Education Limited.
3. Lipman, M., (1980), Philosophy in Education, New York, London: Cambridge University press.