ایمان، محمدتقی (1388)، مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ایمانیپور، معصومه (1391)، «اصول اخلاق حرفهای در آموزش»، اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره 5، ش6، ص25−38.
بیات، اکرم (1394)، مطالعه پدیدارشناسی تجربه زیسته دانشجویان از فرایند نگارش پایاننامه و تعامل با استاد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
دّرّانی، کمال (1376)، تاریخ آموزش و پرورش ایران قبل و بعد از اسلام، تهران: سمت.
ذوالفقاری، حسن و محبوبه حیدری (1391)، ادبیات مکتبخانهای، تهران: رشد آوران.
سیدین، علی (1391)، از مکتبخانه تا مدرسه، تهران: علم.
صدیق، عیسی (1354)، تاریخ فرهنگ ایران، از آغاز تا زمان حاضر، تهران: دانشگاه تهران.
صفوی، امانالله (1378)، کلیات روشها و فنون تدریس، تهران: معاصر.
فارسی، محسن (1336)، صفحهای از تاریخچه آموزش و پرورش (مکتبخانهها)، ماهنامه آموزش و پرورش، پایگاه مجلات تخصصی نور، قابل دسترسی در
www.noormags.ir/view/fa/articlepage/503812.
فرامرز قراملکی، احد (1385)، اخلاق حرفهای، تهران: مجنون.
کاردان، علیمحمد (1392)، سیر آراء تربیتی در غرب، تهران: سمت.
مستشارالدوله، صادق (1361)، خاطرات مستشارالدوله، به همت ایرج افشار، تهران: فردوس.
نصیری، مهدی (1387)، «بررسی سیر تحولات نظام آموزشی مکتبخانهای در دوره قاجار و پهلوی اول»، فصلنامه حوزه، ش مسلسل 150، ص195−215.
وکیلیان، منوچهر (1390)، تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران،تهران:دانشگاه پیام نور.