قرآن کریم
1. احمدلو، مسلم و علی همت (1399)، «فرایند ایجاد انگیزش در تربیت اخلاقی از منظر قرآن کریم»، پایاننامه دکتری، جامعه المصطفی العالمیه.
2. استادی، رضا (۱۳۸۳)، آشنایی با تفاسیر، تهران: نشر قدس.
3. ایازی، محمدعلی (۱۳۸۱)، «اندیشههای اجتماعی در تفسیر المیزان»، بینات (مؤسسه معارف اسلامی امام رضاj)، ش ۳۴، ص73−85.
4. پور عمران، محبوبه؛ محمود حقبهجانب، سیده نسیبه فیروزه و اعظم قلی زاده (1395)، اخلاق مربی در تعلیموتربیت اسلامی، کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی.
5. جعفری، سید طالب حیدر و مجید طرقی (1398)، «وظایف مربّی تربیت اسلامی از منظر فقه اهلبیتb»، پایاننامه کارشناسی ارشد: جامعه المصطفی العالمیه.
6. حسینی میر صفی، فاطمه (1385)، «تفسیر فی ظلال القرآن و مباحث علوم قرآن»، بینات، ش 51، ص92−122.
7. حقی، احمد؛ مسعود صفاییمقدم؛ سید منصور مرعشی و علیمحمد حسین زاده (۱۳۹۷)، «بررسی رابطه میان نظر و عمل در تربیت اخلاقی بر اساس نظریه اعتبارات علامه طباطبایی»، تربیت اسلامی، ش ۲۷، ص۱۸۷−۲۰۹.
8. خسروی، زهره و خسرو باقری (۱۳۸۷)، «راهنمای درونی کردن ارزشهای اخلاقی از طریق برنامه درسی»، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، ش 8، ص81−105.
9. سبحانی، جعفر (1387)، مربی نمونه، قم: بوستان کتاب.
10. شهریاری، روحالله و حسن نجفی (1398)، «صلاحیتهای حرفهای مربیان تربیت دینی: ارائه چارچوبی همسو با حکمت 147 نهجالبلاغه»، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، ش 45، ص195−222.
11. صحرایی اردکانی، کمال (۱۳۸۴)، «نقد و بررسی حدیث در تفسیر المیزان»، علوم حدیث، ش ۳۷ و ۳۸، ص198−222.
12. طاهری، سید صدرالدین (1392)، «جامعیت تفسیر المیزان»، سراج منیر، ش12.
13. طباطبایی، محمدحسین (1388)، تفسیر المیزان، 20 ج، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
14. طباطبائی، سید محمدحسین (1362)، اصول فلسفه و روش رئالیسم، تهران: صدرا.
15. عابدی جعفری، حسن و همکاران (1390)، «تحلیل مضمون و شبکه مضامین»، اندیشه مدیریت راهبردی، ش 10، ص151−198.
16. عباسی، زهرا؛ رستم قشلاقی و محمدتقی اسماعیلپور (1396)، «ویژگیهای اخلاقی و رفتاری مربیان از منظر قرآن و روایات»، پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه مازندران.
17. عمید، حسن (1375)، فرهنگ عمید، تهران: انتشارات امیرکبیر.
18. قطب، ابراهیم حسین (1966)، تفسیر فی ظلال، 6 ج، ترجمه: مصطفی خرمدل، تهران: انتشارات احسان.
19. مطهری، مرتضی (1387)، مجموعه آثار استاد شهید مطهری، تهران: انتشارات صدرا.
20. میرزایی، خلیل (۱۳۹۵)، کیفی پژوهی پژوهش پژوهشگری و پژوهشنامه نویسی، ج1 و ۲، تهران: فوژان.
21. نقیبزاده، میر عبدالحسین (۱۳۷۶)، نگاهی به فلسفه آموزشوپرورش، تهران: طهوری.
22. Campbell, E. (2000), The Ethics teacher. Philadelphia: open University. Press.
23. Murray,Harry. Gillese, Eileen. Lennon, Madeline. Mercer, Paul. Robinson, Marilyn. (1996), Ethical.