1. قرآن (1367)، ترجمه: مهدی الهی قمشهای، تهران: بنیاد نشر قرآن.
2. آقاحسینی، حسین؛ محمود براتی و فاطمه جمالی (1390)، «اهمیت پرسش در متون عرفانی»، فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوشنامه، س12، ش22، ص131−160.
3. ابراهیمی، نامدار و محمود مهرمحمدی (1393)، «از پرسشهای متخیلانه تا پاسخهای خلاقانه»، مجلۀ علمی پژوهشی پژوهشنامۀ تعلیم و تربیت، س4، ش2، ص29−50.
4. اوورهلسر، جیمز (1395)، راه و رسم پرسشگری سقراطی در رواندرمانی، ترجمۀ: آرزو حسینی، تهران: ابنسینا.
5. باردن، لورنس (1374)، تحلیل محتوا، ترجمۀ: محمد یمنی دوزی سرخابی و ملیحه آشتیانی، تهران: شهید بهشتی.
6. باقری، خسرو (1392)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج1، تهران: نشر مدرسه.
7. برقیمقدم، جعفر؛ بتول مشرفجوادی؛ سیدامیراحمد مظفری، و مسیرتقی فرشی گروسی (1388)، «ارتباط سبکهای هویت با عوامل برانگیزاننده و احساس موفقیت»، مجلۀ فراسوی مدیریت، س3، ش11، ص135−155.
8. حاجیان، بهناز (1391)، «نقش تربیتی پرسشهای قرآنی در تغییر فرهنگ جاهلی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم.
9. حجتیزاده، راضیه (1394)، «پرسش از پرسشگونهها و کارکرد پرسش در دیوان ناصرخسرو»، دوفصلنامۀ زبان و ادبیات فارسی، س23، ش79، ص113−139.
10. رنجبرتیلکی، زهرا (1389)، «کارکردهای تربیتی پرسش در قرآن»، پایاننامه کارشناسی ارشد، مؤسسههای آموزش عالی غیردولتی−غیرانتفاعی، دانشکده اصول الدین.
11. زمانی، کریم (1372)، شرح جامع مثنوی معنوی، دفتر اول، چاپ اول، تهران: اطلاعات.
12. سجادیه، نرگس؛ نیکو دیالمه و سارا طوسیان خلیلآباد (1396)، «رویکرد تربیتی به کارکردهای پرسشگری از منظره قرآن کریم»، دوفصلنامۀ علمی پژوهشی کتاب قیّم، س7، ش16، ص69−90.
13. شکیبایی، زهره؛ ناصر گلیجی و جواد خلعتبری (1389)، «تأثیر داستانهای مثنوی مولانا بر مهارت پرسشگری فلسفی نوجوانان»، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیرت آموزشی، س2، ش2، ص117−134.
14. صادقی، جواد (1394)، «پرسشگری در قرآن و عهد جدید»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم.
15. عبداللهپور، رویا (1398)، «تأثیر فلسفهورزی بر پرسشگری دانشآموزان و تبیین آن از منظر قرآن»، مجلۀ فلسفه و کودک، ش20، ص43−48.
16. فصیح، نگار (1393)، «ماهیت پرسشگری در قرآن کریم و ویژگیهای آموزشی آن»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
17. فلیک، یو (1382)، درآمدی بر پروهشهای کیفی در علوم انسانی، ترجمۀ: عبدالرسول جمشیدیان، علی سیادت و رضاعلی نوروزی، قم: سما قلم.
18. فیضی شلمانی، محسن (1380)، «پرسش و پرسشگری در قرآن کریم»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
19. کزازی، میرجلالالدین (1380)،معانی (زیباشناسی سخن پارسی ۲)، تهران: مرکز.
20. مولوی، جلالالدین محمد (1389)، مثنوی معنوی براساس تصحیح نیکلسون، قم: کمال الملک.
21. مؤمنیراد، اکبر؛ خدیجه علیآبادی؛ هاشم فردانش و ناصر مزینی (1392)، «تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش، ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج»، فصلنامۀ اندازهگیری تربیتی، ش1، س4، ص187−222.
22. Nowrozi, Reza, Mohamadreza Nasr Isfahani, Fateme Davari (2014), “Sufi educational purposes from Suhrewardi’s perspective”. Journal of Education and Practice, Vol.5, No.34, pp: 174-183.