- آرمند، محمد. (1399). «نقدی بر کتاب پژوهش و نگارش کتاب درسی»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، (20)10: 1-17.
www.sid.ir/paper/526307/fa
https://doi.org/10.22075/jlrs.2022.7093
- باقری، خسرو. (1379). «تربیت دینی در برابر چالش قرن بیست و یکم». مجله تربیت اسلامی، پرتال جامع علوم انسانی، 3، 13-36.
www.sid.ir/paper/449635/fa
- باقری، خسرو و زهره خسروی. (1385). «بررسی تطبیقی عاملیت آدمی در نظریه اسلامی در باب عمل و نظریه انتقادی هابرماس». مجله حکمت و فلسفه، 3(2): 7-22.
Doi 10.22054/wph.2006.6674.2(7), 7-22.
- حاجیانی، فهیمه؛ رحمانی، جهانبخش و محمدرضا شمشیری. (1400). «قالبهای هنری دین در زیباییشناسی هگل و دلالتهای تربیتی آن؛ انعکاس در هنر مجسمه سازی». مجله مطالعات هنر اسلامی، 44(18): 131-149.
doi:10.22034/ias.2020.249270.1359.18(44), 131-149
- خادمی، سولماز. (1393). «تحلیل محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه از نظر میزان توجه به نیازهای اجتماعی دانشآموزان». پایاننامه دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت.
- رجبیزاده، مرضیه؛ دانشمند، بدرالسادات و اصغر سلطانی. (1398). «ارائه الگوی برنامه درسی تربیت دینی مبتنی بر یادگیری هیجانی -اجتماعی در دوره متوسطه از دیدگاه معلمان». آموزش و ارزشیابی، 45(12): 85-110.
www.sid.ir/paper/183592/fa
- زارب، ژانت. م. (1393). ارزیابی و شناخت - رفتار درمانی نوجوان، مترجمان خدایاریفر، محمد و عابدینی، یاسمین، تهران: انتشارات رشد.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و الهه حجازی. (1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگه.
- ساروخانی، باقر. (1378)، روشهای تحقیق در علوماجتماعی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دفتر تألیف کتابهای درسی عمومی و متوسطه نظری. (1394). راهنمای معلم پیام آسمان. تهران: چاپ و نشر کتاب های درسی ایران.
- شمشیری، بابک و شهرزاد شاهسنی. (1392). «تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره دبیرستان براساس میزان برخورداری آنها از مؤلفههای وحدت اسلامی». دوفصلنامه علمی - پژوهشی تربیت اسلامی، 17(8): 7-28.
www.islamicedu.rihu.ac.ir/article_1.html
- شورای عالی آموزش و پرورش. (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
- عابدی، فاطمه؛ منادی، مرتضی؛ خادمی، ملوک و علیرضا کیامنش. (1397). «تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر شاخصهای تربیتی در برنامه درسی ملی». مجله تعلیم و تربیت، 34(135): 101-120.
www.qjoe.ir/article-1-1229-fa.html
- غلامپور، میثم؛ مهرمحمدی، محمود و نسرین اوضاعی. (1400). «تبیین تربیت هنری از دیدگاه دیویی و بررسی آن از منظر آراء اندیشمندان». مطالعات برنامه درسی، 16(60): 7-36.
https://www.jcsicsa.ir/article_131801.html
- فاضلی، مهبود و ریحانه نصراصفهانی. (1398). «بررسی اصول و معیارهای بازنویسی در ادبیات کودکان و نوجوانان (مطالعه موردی: بازنویسیهای شاهنامه فردوسی)». مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، 10(1): 149-172.
doi:10.22099/jcls.2018.21849.1410, 10(1), 149-172
- گال، مردیت؛ بورگ، والتر و جویس گال. (1383). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه جمعی از مؤلفان، زیر نظر نصراصفهانی، احمدرضا، تهران: نشر دانشگاه شهید بهشتی.
- مزیدی، محمد و محبوبه شفیعی. (1395). «تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفتگانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای 24 گانه اهداف در قلمرو باورها و گرایشها». پژوهشهای برنامه درسی، انجمن مطالعات برنامه درسی، 6(1): 67-99.
www.civilica.com/doc/1013198
- متقی، زهره؛ نصرتی هشی، کمال و محمد نجفی. (1394). «تحلیل محتوای کتب درسی دینی دوره متوسطه با تأکید بر رویکرد تربیتی محبت اهل بیتb». مشرق موعود، 36(9): 103-124.
www.sid.ir/paper/150944/fa
- نجفی، حسن؛ سبحانینژاد، مهدی و رضا جعفری هرندی. (1394). «تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه از لحاظ میزان توجه به مباحث سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سوره حجرات». اندیشههای نوین تربیتی، 1(11): 79-101.
doi: 10.22051/jontoe.2015.391.11(1), 79-101
- نوذری، محمود. (1401). تربیت دینی در دبستان و دبیرستان، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
References
- Aabedi, F. Monadi, Ph.D, M. Khaademi, Phd, M. & Kiamanesh, Ph. D, A. (2018). Content Analysis of High School Textbooks on Religion and Life with Respect to the Standards Set by the National Curriculume, Journal of Education and Training. 34 (3). 101-120. [In Persian].
Available online a http://qjoe.ir/article-1-1229-fa.htm.
- Armand, m. (2020). Critical Studies in Texts & Programs of Human Sciences, Institute for Humanities and Cultural Studies (IHCS) Monthly Journal, 20(10), 1-17. [In Persian].
Available online at www.sid.ir/paper/526307/fa.
- Bagheri, kh. & khosravi. Z. (2006). A comparative study of human agency in the Islamic theory of action and critical theory, Habermas, Hekmat va Falsafe (Wisdom and Philosophy), 3. 7-22. [In Persian].
Available online at doi:10.22054/wph.2006.6674.2(7), 7-22.
- Bagheri, kh. (2000). Religious Education in the Face of the Challenges of the 21th Century, Applied Issues in Islamic Education, 3, 13-36. [In Persian].
Available online at www.sid.ir/paper/449635/fa.
- Ene, I. & Barna, I. (2015). Religious education and teachers’ roles in students’ formation towards social integration. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 180, 30–35.
Available online at : doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.101.
- Ene, I., & Barna, I. (2015). Religious education and teachers’ roles in students’ formation towards social integration. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 180, 30–35.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.101.
- Fazeli, m. & Nasr Esfahani, r. (2019). Study of Principles and Criteria of Rewriting in Children and Young Adult Literature (Case Study: Rewritings of Ferdowsi's Shahnameh). Journal of Children’s literature Studies, 10(1), 149-172. [In Persian].
doi: 10.22099/jcls.2018.21849.1410, 10(1), 149-172.
- Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J, P Joyce P. (2004). Educational research:An introduction (8th ed) Pearson.
- Gholampour, m. mehrmohammadi, m. Ozayi, n. (2021). Art Education from Dewey's Point of View and a Critical Study of from the Scholars’ Perspectives.Journal of Curriculum Studies, 16(60), 7-36.
Available online at: https://www.jcsicsa.ir/article_131801.html.
30. Hajiyani, f. Rahmani, j. & Shamshiri, m. (2021). The Artistic Forms of Religion in Hegel's Aesthetics and its Educational Implications and its Reflection in the Art of Sculpture, Islamic Art Studies, 18(44), 131-149. [In Persian]
Available online at doi: 10.22034/ias.2020.249270.1359.18(44), 131-149.
- S. (2014). An Analysis of the Religious Studies Curriculum for Secondary School in Term of Addressing Students’ Social Needs, Thesis of Marvdasht Islamic Azad University.
Available online at www.sid.ir/paper/897517/fa.
- Mazidi, M., & Shafiei, M. (2016). Content analysis of religion and life books in secondary school based on the categories of the seven basic concepts in the teaching guide book and the 24 components of the goals in the realm of beliefs and tendencies. Curriculum Research, 6(1), 67-99.
- Mottaghi, Z., Nosrati Heshi, K., & Najafi, M. (2015). Content analysis of religious textbooks in secondary school with emphasis on the educational approach of Ahl al-Bayt's love. Mashreq-e-Mawoud, 9(36), 103-124.
- Najafi, h. Jafari Harandi, r. & Sobhani Nejad. M. (2015). Content Analysis of Theology Textbooks in High School Regarding the inclusion of Topics of Islamic Life Style Mentioned in Ĥujurāt Surah, New Educational Thoughts. 11(1), 79-101 [In Persian].
Available online at doi: 10.22051/jontoe.2015.391.11(1), 79-101.
35. Nozari, M. (2021). the islamic approach to stages of relious development: From Birth to eighteen years old. Qom: Research Institute of Hawzah and University, Farhangian University.
- Nozari, M. (2022). Religious education in elementary and high school. Qom: Research Institute of Hawzah and University.
- M. Daneshmand, b. & Soltani. A. (2019). Emotional Learning in Secondary Education from Teachers’ Points of view, Educational and Evaluation, 12(45), 85-110. [In Persian]
Available online at www.sid.ir/paper/183592/fa.
- Saroukhani, b. (1999). The Practice of Social Research, Tehran: Institute for Humanities and Culchral Studies. [In Persian].
- Shamshiri, b. shah sonni. sh. (2013). Content Analysis of the Textbooks Entitled ‘Religion and Life’ Secondary School Textbook: Islamic Unity Parameter, 8(17), 7-28. [In Persian].
Available online at www.islamicedu.rihu.ac.ir/article_1.html.
- Supreme Concil of Education. (2012). National Curriculum of the Islamic Republic of Iran. Organization for Educational Research and Planning. [In Persian].
- Zarb, J. M. (2014). Cognitive-behavioral assessment and therapy with adolescents. M. khodayari-Far & Y.Abedini, Trans. Tehran:Roshd Publications.