پوراحمد، امیر، شیخی فینی، علی اکبر، زینلیپور، حسین و ایزدی، صمد (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر کاربرد درس پژوهی درس ریاضی در مدارس ابتدایی استان مازندران. تدریس پژوهی، 6(2)، 131-148.
                                                                                                                https://doi.org/20.1001.1.24765686.1397.6.2.8.1
                                                                                                                تفتیان، اکرم و یابنده، لیلا (1403). تحقیق و توسعه محتوای آموزشی ریاضی تلفیق شده با ارزشهای اسلامی: مرور سیستماتیک متون، اولین همایش ملی راهبردهای مربیگری و حل مسئله، بابلسر. https://civilica.com/doc/2136495
                                                                                                                خزایی، میلاد و جمشیدی بورخانی، زهرا (1395). نقش معلم ریاضی در تربیت دینی و اخلاق اسلامی دانش آموزان، اولین کنفرانس بینالمللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی، تهران. https://civilica.com/doc/628049
                                                                                                                رسولیان، اوین، اسلامی، سارا و غلامی، سیدصادق (1402). بررسی چالشهای ایجاد شده در درس ریاضی برای معلمان و دانشآموزان در مقطع ابتدایی و راهکارهایی برای حل این چالشها، چهاردهمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران. https://civilica.com/doc/1895186
                                                                                                                عبدی، ملیحه، طباطبایی حسن آبادی، اکرم السادات، جعفرپور، الهه و قدیمیفرد زنجانی، روحاله (1403). چالشهای تعلیم و تربیت دینی در جهان معاصر و الگوهای نوین برای بهبود فرایند آموزش، پنجمین همایش بینالمللی علوم تربیتی، مشاوره، روانشناسی و علوم اجتماعی، همدان. https://civilica.com/doc/2213907
                                                                                                                قاسمپور دهاقانی، علی، لیاقتدار، محمدجواد و جعفری، سید ابراهیم (1390). تحلیلی بر بومیسازی و بینالمللی شدن برنامه درسی دانشگاهها در عصر جهانی شدن. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 4(4)، 1-24. https://doi.org/10.7508/ijcr.2011.16.001
                                                                                                                قهرمانی کلیشمی، ویدا، قهرمانی کلیشمی، سمیرا و قهرمانی کلیشمی، ندا (1403). بررسی ویژگی های نسل Z و الزامات تربیتی مرتبط با آنها، سومین همایش ملی امور تربیتی، یزد. https://civilica.com/doc/2279292
                                                                                                                مرادعلیزاده، افسانه و رفیعپور، ابوالفضل (1395). نقش متقابل ریاضی و فرهنگ. ترویج علم، 7(1)، 7-21. https://doi.org/20.1001.1.22519033.1395.7.1.1.2
                                                                                                                مصری، زینب (1403). روشهای نوین تدریس ریاضی از یادگیری فعال تا یادگیری مبتنی بر پروژه، اولین همایش ملی نگرشهای نوین در مسائل آموزش و پرورش، رامشیر. https://civilica.com/doc/2114786
                                                                                                                Abdi, M., Tabatabaei Hassanabadi, A. S., Jafarpour, E., & Ghadimifard Zanjani, R. (2024). Challenges of religious education in the contemporary world and new models for improving the educational process, Fifth International Conference on Educational Sciences, Counseling, Psychology and Social Sciences, Hamadan. [In Persian]. https://civilica.com/doc/2213907
                                                                                                                Boaler, J. (2022). Mathematical mindsets: Unleashing students’ potential through creative mathematics, inspiring messages and innovative teaching. John Wiley & Sons.
                                                                                                                De Gracia, M. M. B. (2019). Effects of educational technology integration in classroom instruction to the math performance of gen z students of a private junior high school. [Unpublished doctoral dissertation]. Northcentral University.
                                                                                                                Engelbrecht, J., & Borba, M. C. (2024). Recent developments in using digital technology in mathematics education. ZDM–Mathematics Education, 56(2), 281-292. https://doi.org/10.1007/s11858-023-01530-2
                                                                                                                Engelbrecht, J., Oates, G., & de Carvalho Borba, M. (2025). Artificial intelligence and social media in mathematics education. In social media in the changing mathematics classroom (pp. 43-65). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-82837-9_3
                                                                                                                Fitriati, A., Anggoro, S., Talib, C. A., & Toh, T. L. (2025). The intention of generation z to use mobile learning: the role of self-efficacy and enjoyment. Turkish Online Journal of Distance Education, 26(1), 85-100. https://doi.org/10.17718/tojde.1445234
                                                                                                                Gasempour Dehaqani, A., Liaghatdar, M. J. & Jafari, S. E. (2012). An Analysis of the Localization and Internationalization of University Curriculum in the Era of Globalization. Iranian Journal of Cultural Research, 4(4), 1-24. [In Persian]. https://doi.org/10.7508/ijcr.2011.16.001
                                                                                                                Haghi, E., Rostamy-Malkhalifeh, M., Behzadi, M. H., & Shahvarani, A. (2020). Performance evaluation of schools’ math education from a cultural, social and economic point of view by data envelopment analysis modeling. Measurement and Control, 53(3-4), 365–373. https://doi.org/10.1177/0020294019877523
                                                                                                                Hodge, L. L., & Cobb, P. (2019). Two views of culture and their implications for mathematics teaching and learning. Urban Education, 54(6), 860-884. https://doi.org/10.1177/0042085916641173
                                                                                                                Kabuye Batiibwe, M. S. (2024). The role of ethnomathematics in mathematics education: A literature review. Asian Journal for Mathematics Education, 3(4), 383-405. https://doi.org/10.1177/27527263241300400
                                                                                                                Khazaei, M., & Jamshidi Borkhani, Z. (2016). The role of mathematics teacher in religious education and Islamic ethics of students, First International Conference on Innovation and Research in Educational Sciences, Management and Psychology, Tehran. [In Persian]. https://civilica.com/doc/628049
                                                                                                                Kolovou, M. (2023). Embracing culturally relevant education in mathematics and science: A literature review. The Urban Review, 55(1), 133-172. https://doi.org/10.1007/s11256-022-00643-4
                                                                                                                Masri, Z. (2016). New methods of teaching mathematics from active learning to project-based learning, First National Conference on New Approaches in Education Issues, Ramshir. [In Persian]. https://civilica.com/doc/2114786
                                                                                                                Moradalizadeh, A., & Rafipour, A. (2016). The mutual role of mathematics and culture. Science Promotion, 7(1), 7-21. [In Persian]. https://doi.org/20.1001.1.22519033.1395.7.1.1.2
                                                                                                                Müller, D. (2025). The ethical turn in mathematics education. arXiv preprint arXiv:2503.23454. https://arxiv.org/abs/2503.23454
                                                                                                                Onjewu, A. K. E., Godwin, E. S., Azizsafaei, F., & Appiah, D. (2025). The influence of technology use on learning skills among generation Z: A gender and cross-country analysis. Industry and Higher Education, 39(2), 139-157. https://doi.org/10.1177/09504222241263227
                                                                                                                Pourahmad, A., Sheikhifini, A. A., Zainalipour, H., & Izadi, S. (2018). Identifying factors affecting the use of lesson study in mathematics lessons in elementary schools in Mazandaran province. Teaching Research, 6(2), 131-148. [In Persian]. https://doi.org/20.1001.1.24765686.1397.6.2.8.1
                                                                                                                Qahramani Kalishmi, V., Ghahramani Kalishmi, S., & Ghahramani Kalishmi, N. (2014). Investigating the characteristics of Generation Z and their related educational requirements, Third National Conference on Educational Affairs, Yazd. [In Persian]. https://civilica.com/doc/2279292
                                                                                                                Rasoulian, E., Eslami, S., & Gholami, S. S. (2014). A study of challenges created in mathematics lessons for teachers and students in elementary school and solutions to solve these challenges, Fourteenth International Conference on Management and Humanities Research in Iran, Tehran. [In Persian]. https://civilica.com/doc/1895186
                                                                                                                Taftian, A., & Yabandeh, L. (2014). Research and Development of Mathematics Educational Content Integrated with Islamic Values: A Systematic Review of the Literature, First National Conference on Coaching Strategies and Problem Solving, Babolsar. [In Persian]. https://civilica.com/doc/2136495
                                                                                                                Ur Rehman, H. J., Farooq, A., & Ismail, M. (2023). A Comparative Study on Educational Ethics: Insights from Islamic Educational Philosophy and Western Literature. Al-Idah, 41(2), 12-22. https://doi.org/10.37556/al-idah.041.02.0884
                                                                                                                Wafa, M. N., Hussaini, S. A. M., & Pazhman, J. (2020). Evaluation of students’ mathematical ability in Afghanistan’s schools using cognitive diagnosis models. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(6), em1849. https://doi.org/10.29333/ejmste/7834