• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی تربیت اسلامی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1399)
دوره دوره 14 (1398)
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387-1386)
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 2 (1386-1385)
دوره دوره 1 (1385-1384)
صالحی, اکبر, یاراحمدی, مصطفی. (1387). تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3(7), 23-50.
اکبر صالحی; مصطفی یاراحمدی. "تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی". فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3, 7, 1387, 23-50.
صالحی, اکبر, یاراحمدی, مصطفی. (1387). 'تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی', فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3(7), pp. 23-50.
صالحی, اکبر, یاراحمدی, مصطفی. تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1387; 3(7): 23-50.

تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی

مقاله 2، دوره 3، شماره 7، زمستان 1387، صفحه 23-50  XML اصل مقاله (258.34 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
اکبر صالحیorcid 1؛ مصطفی یاراحمدی2
1عضو گروه فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی
2کارشناس ارشد فلسفه‌ تعلیم و تربیت
چکیده
موضوع اصلی این پژوهش تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی است. این تحقیق از نوع نظری و روش آن توصیفی ـ تحلیلی است و برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های لازم آن از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است.
در این پژوهش، برای استخراج دلالت‌های تربیتی مرحوم علامه طباطبایی یک بررسی اجمالی از انسان‌شناسی،‌ معرفت‌شناسی و ارزش‌شناسی ارایه می‌شود. سپس دلالت‌های تربیتی حاصل از مبانی نظری دیدگاه علامه طباطبایی در زمینه‌ی اهداف، روش‌ها و وظایف معلم استخراج و تبیین می‌شود.
کلیدواژه‌ها
تعلیم و تربیت؛ ‌ اهداف؛ روش‌ها؛ علامه طباطبایی
عنوان مقاله [English]
Islamic Education from the Perspective of Allameh Tabatabai: With an Emphasis on Educational Objectives and Methods
نویسندگان [English]
Akbar Salehi1؛ Mostafa Yar‌ ahmadi2
1Department of Philosophy of Islamic Education, Allameh Tabatabai University
2MA of Philosophy of Education
چکیده [English]
The main subject of the present study is to address education from Allameh Tabatabai's perspective, with an emphasis on educational objectives and methods. The research is theoretical and is done using descriptive-analytic method. In order to gather needed information, library resources were consulted. Also, to complement the issues discussed, topics "humanology", "epistemology", and "axiology" are briefly debated
کلیدواژه‌ها [English]
education, objectives, methods, Allameh Tabatabai
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 3,651
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,600
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.