• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علمی تربیت اسلامی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 14 (1398)
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387-1386)
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 2 (1386-1385)
دوره دوره 1 (1385-1384)
کشاورز, سوسن. (1387). شاخص‌ها و آسیب‌های تربیت دینی. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3(6), 93-122.
سوسن کشاورز. "شاخص‌ها و آسیب‌های تربیت دینی". فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3, 6, 1387, 93-122.
کشاورز, سوسن. (1387). 'شاخص‌ها و آسیب‌های تربیت دینی', فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3(6), pp. 93-122.
کشاورز, سوسن. شاخص‌ها و آسیب‌های تربیت دینی. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1387; 3(6): 93-122.

شاخص‌ها و آسیب‌های تربیت دینی

مقاله 4، دوره 3، شماره 6، تابستان 1387، صفحه 93-122  XML اصل مقاله (286 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
سوسن کشاورز
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم
چکیده
این مقاله به دنبال آن است که با توجه به تحقیقات انجام شده درخصوص وضعیت موجود تربیت دینی در مدارس و با نظر به شاخص‌های برگرفته از آموزه‌های دینی (اعم از قرآن و سنت)، به آسیب‌شناسی تربیت دینی دانش‌آموزان در نظام آموزش رسمی کشور بپردازد. در این مقاله ابتدا با استفاده از روش فراتحلیل و اسنادی، مجموعه‌ای از تحقیقات انجام گرفته در عرصه تربیت دینی در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته و سپس با استفاده از روش تحلیلی ـ استنتاجی تلاش گردیده است با بررسی متون دینی، شاخص‌هایی جهت نقد وضعیت موجود استخراج گردد و در پایان جهت اصلاح و بهبود کمی و کیفی روند تربیت دینی دانش‌آموزان در نظام آموزش رسمی کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، با عنایت به مشکلات و آسیب‌های مطرح شده، راهکارهایی جهت نزدیکتر شدن به وضعیت مطلوب در پنج محور رویکرد و برنامه‌ریزی، اهداف، محتوا، روش و معلم مورد نظر قرار گرفته است.
کلیدواژه ها
تربیت دینی؛ شاخص‌ها؛ آسیب‌ها؛ آموزش رسمی؛ ایران
عنوان مقاله [English]
Indexes and Pathology of Religious Education
نویسندگان [English]
Sousan Keshavarz
چکیده [English]
The article aims to study the pathology of religious education of students in Iran's educational system, based on the previous research on the Present condition of religious education in schools and the indexes of Islamic teachings (Quran and Sonnat). First, some research is performed on religious education in the educational system, using the meta-analysis and documentation methods. Then, the analytical conclusion method is used to retrieve indexes from religious texts that assess the current condition. Finally, for quantitative and qualitative improvement of religious education of students in the academic system of the country, the five strategies in approach and planning, objectives, content, method, and instructor are considered.
کلیدواژه ها [English]
Religious education, Indexes, Pathology, Formal Education, Iran
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,991
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,261
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.