1. قرآن کریم.
2. نهجالبلاغه، ترجمه علامه محمد تقی جعفری، مشهد: آستان قدس رضوی .
3. ارونسون، الیوت (1396)، روانشناسی اجتماعی، ترجمه حسین شکرکن، تهران: انتشارات رشد.
4. امینی، محمد؛ حمید رحیمی و زهره صمدیان (1392)، «بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان»، مجله اسلام و پژوهشهای تربیتی، س5، ش1، بهار و تابستان، ص89−108.
5. جعفری، محمدتقی (1375)، فلسفه دین، تهران: مؤسسه فرهنگی اندیشه.
6. خندان، علیاصغر (1389)، مغالطات، چاپ ششم، قم: مؤسسه بوستان کتاب.
7. دیلون، جیتی (1387)، بهکارگیری روشهای تدریس گوناگون، ترجمه هاشم فردانش در روشهای تدریس پیشرفته، چ2، تهران: انتشارات کویر.
8. روشبلاو، آنماری و نیون (1371)، روانشناسی اجتماعی، ترجمه سیدمحمد دادگران، تهران: انتشارات مروارید.
9. علیحسینی، علی؛ فهیمه قائمی و علی ابراهیمی (1396)، «بررسی روش مقایسهای در مطالعات فلسفی−سیاسی»، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، س21، بهار، ش1، ص105−126.
10. فرامرز قراملکی، احد (1385)، روششناسی مطالعات دینی، مشهد: انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
11. فردانش، هاشم (1387)، درباره تدریس، در روشهای تدریس پیشرفته، چ2، تهران: انتشارات کویر.
12. فیروزی، رضا (1394)، «آسیبشناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاههای دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دورههای دکتری حرفهای»، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، س19، تابستان، ش2، ص151−172.
13. قاسمی، حمید (1386)، تمثیلات قرآن و جلوههای تربیتی آن، تهران: نشر بینالملل.
14. کاشانی، مجید (1384)، «تحلیل راهکارهای مطلوب آموزش عالی برای تحقق فضای اسلامی دانشگاهها»، مجله دانشگاه اسلامی، ش25 و 26، ص13−46.
15. کلاینبرگ، اتو (1383)، روانشناسی اجتماعی، ترجمه علیمحمد کاردان، چ13، تهران: انتشارات علمی−فرهنگی.
16. کلینی، محمد بن یعقوب (1407ق)، الکافی، تصحیح علیاکبر غفاری و محمد آخوندی، تهران: دارالکتب الإسلامیه.
17. لیاقتدار، محمدجواد؛ جعفرشانظری و معصومه مسلمی (1387)، «بررسی ویژگیهای علمی، حرفهای و شخصیتی اساتید دروس معارف اسلامی از دیدگاه دانشجویان شهر کرمان»، مجله پژوهشنامه انقلاب اسلامی، س7، ش15، ص57−84.
18. ماخر، فنستر و ریچاردسون (1387)، درباره عوامل تعیینکننده کیفیت تدریس، ترجمه هاشم فردانش در روشهای تدریس پیشرفته، چ2، تهران: انتشارات کویر.
19. مجلسی، محمدباقر (1403ق)، بحارالأنوار، چ2، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
20. مشکات، عبدالرسول (1395)، «از رویکرد دانشافزا تا رویکرد نگرشساز/ نگاهی آسیبشناسانه به کتابهای معارف اسلامی و پیشنهاد یک رویکرد راهگشا»، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، ش1، س20، ص31−56.
21. یوسفی لویه، وحید (1386)، «تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش دینی دانشجویان»، دوفصلنامه تربیت اسلامی، س3، ش5، ص153−184.