• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی تربیت اسلامی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 16 (1400)
دوره دوره 15 (1399)
دوره دوره 14 (1398)
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387-1386)
دوره دوره 2 (1386-1385)
دوره دوره 1 (1385-1384)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
آقازاده, محرم. (1385). نگاهی به نقش زبان در تعلیمات دینی. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1(2), 7-20.
محرم آقازاده. "نگاهی به نقش زبان در تعلیمات دینی". فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1, 2, 1385, 7-20.
آقازاده, محرم. (1385). 'نگاهی به نقش زبان در تعلیمات دینی', فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1(2), pp. 7-20.
آقازاده, محرم. نگاهی به نقش زبان در تعلیمات دینی. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1385; 1(2): 7-20.

نگاهی به نقش زبان در تعلیمات دینی

مقاله 1، دوره 1، شماره 2، تابستان 1385، صفحه 7-20  XML اصل مقاله (190.63 K)
نویسنده
محرم آقازاده
مشاور بین المللی آموزش در یونسکو
چکیده
برای یک متخصص آموزش، زبان، قلب آموزش و پرورش است؛ زیرا آموزش و پرورش چیزی جز فرایند کاربرد مؤثر زبان نیست. زبان در بسترها و بافت‌های گوناگون تکوین و تکامل می‌یابد و به همین دلیل، هر زبانی حامل معانی و جهان‌بینی‌های متفاوتی است. بنابراین، لازم است برای فهم‌پذیری زبان، اقدامات خاصی صورت گیرد. انجام این اقدامات، در حوزه‌های خاص‌تری چون «زبان دینی»، بسیار عملیاتی به نظر می‌آید. در مقاله حاضر، «چشم‌اندازهای خاص به زبان» به صورت مختصر معرفی می‌شود و جایگاه «زبان دینی» و «تعلیمات دینی» نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان نیز هرمنوتیک تعلیمات دینی، با نظر به سه الگوی «پدیدار شناختی»، «معنوی» و «واقع‌گرایی انتقادی» مورد بحث قرار گرفته و نمونه‌های عملی کاربرد الگوها در کلاس درس معرفی می‌شود.
کلیدواژه‌ها
زبان دینی؛ تربیت دینی
عنوان مقاله [English]
A glance at the role of language in teaching religious subjects
نویسندگان [English]
Muharram Aghazadeh
چکیده [English]
For an expert of Education, the language is considered as the heart of Education because education and teaching is nothing but the effective application of language.
Since the languages are created and evolved in different grounds and contexts, they have different  meanings and outlooks, therefore it is necessary to go through special procedures to underestand any language more deeply. In some more specialized areas such as "religious language" these procedures are more opeational.
The article is to present the "special out looks" towards language and analyses the "Religious language" and the language of religious teachings. At the end of the article the hermeneutics of religious teachings is discassed though three models including critical realism, spritual and phenomenological omdels and finally pratical examples of each have been presented
کلیدواژه‌ها [English]
Religious language, Religious education
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 5,043
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,290
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.