• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی تربیت اسلامی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1399)
دوره دوره 14 (1398)
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387-1386)
دوره دوره 2 (1386-1385)
دوره دوره 1 (1385-1384)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
سجادیه, نرگس. (1385). گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالت‌های تربیتی آن. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1(2), 35-63.
نرگس سجادیه. "گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالت‌های تربیتی آن". فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1, 2, 1385, 35-63.
سجادیه, نرگس. (1385). 'گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالت‌های تربیتی آن', فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1(2), pp. 35-63.
سجادیه, نرگس. گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالت‌های تربیتی آن. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 1385; 1(2): 35-63.

گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالت‌های تربیتی آن

مقاله 3، دوره 1، شماره 2، تابستان 1385، صفحه 35-63  XML اصل مقاله (299.15 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
نرگس سجادیه
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
چکیده
پیش‌ فرض‌های فلسفی و دیدگاه‌های کلان هر نظریه‌پرداز از عناصر اساسی و انکارناپذیر نظریه‌های علمی وی می‌باشند. نظریات مطرح در حیطه تعلیم و تربیت نیز از این امر مستثنی نبوده و پیش‌فرض‌های فلسفی و متافیزیکی، نقطة اتکاء این نظریات به شمار می‌روند. به سخن دیگر می توان گفت مبانی فلسفی جایگاه رویش نظریه‌ها در تعلیم و تربیت می باشند. در این مقاله سعی شده  تا با بررسی بخش‌هایی از آرای فلسفی صدرالمتالهین، دلالت‌های تربیتی آنها مورد بحث قرار گیرد
کلیدواژه‌ها
حکمت متعالیه؛ اصالت وجود؛ تشکیک وجود؛ حرکت جوهری؛ تعلیم و تربیت
عنوان مقاله [English]
A Report from Mullah Sadra’s Philosophical Views and their Educational implications
نویسندگان [English]
Narjis Sadjadieh
چکیده [English]
Philosophical   presumptions and general theorizing views are from the basic and undeniable elements of scientific theories. In the area of education, the significant theories are not exempt from this general rule. The philosophical and metaphysical   presumptions are as the mainstay of the educational theories and provide them the theoretical and philosophical framework. The impact of general and philosophical theorizing views make the the philosophical basis as the main element of theorization. In this article the author is to analyze some of   philosophical   views of  Mullah Sadra  in the area of Education as the theoretical basis of educational implications.
کلیدواژه‌ها [English]
transcendental theosophy, priority of being, analogicity of being, trans-substantial motion, education
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,775
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,014
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.