*قرآن کریم.
*نهجالبلاغة، ترجمه محمد دشتی.
1. آذرنوش، آذرتاش (1379)، فرهنگ معاصر فارسی−عربی، تهران، نشر نی.
2. ارسطو (1364)، اخلاق نیکوماخوس،ترجمه: رضا مشایخی، تهران: انشارات دهخدا.
3. ابن سینا، حسین (1405)، الشفاء، ج7، قم: مکتب آیة الله المرعشی النجفی.
4. ابنمنظور، الام العلامه (1992)، لسان العرب، بیروت: مؤسسه تاریخ العربی.
5. باقری، خسرو (1385)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، تهران: انتشارات مدرسه.
6. باقری، خسرو (1377)، مبانی شیوههای تربیت اخلاقی، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
7. بوربا، میکله (1390)، پرورش هوش اخلاقی، ترجمه: فیروزه کاووسی، تهران: انتشارات رشد.
8. تمیمى آمدى، عبدالواحد بن محمد( 1366)، تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، چاپ اول، به تصحیح مصطفی درایتى، قم: دفتر تبلیغات.
9. جعفر بن محمد الصادقj (1400 ق)، مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه، بیروت: انتشارات اعلمى.
10. حسنی، محمد (1395)، «بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی»، تربیت اسلامی، سال 11، ش22، ص1−28.
11. حسنی و وجدانی (1396)، «تحلیل محتوای کیفی کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر تربیت اخلاقی»، تربیت اسلامی، س12، ش25، ص29−54.
12. خزاعی، زهرا (1390)، اخلاق فضیلت، تهران: انتشارات حکمت.
13. دهقانی، شهلا و کیوان بلندهمتان (1396)، «تربیت اخلاقی مبتنی بر ادبیات دبستانی: تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی»، نظریه و عمل در برنامه درسی، سال 5، ش10، ص5−32.
14. دوانی، جلالالدین (1391)، اخلاق جلالی، تصحیح عبدالله مسعودی، تهران: انتشارات اطلاعات.
15. دهخدا،علیاکبر (1377)، لغتنامه دهخدا،ج8، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
16. راغب اصفهانی، حسین بن محمد (1412)، مفردات الفاظ قرآن کریم، بیروت: دارالقلم.
17. زاگزبسکی، لیندا و لوئیس پویمن (1392)، «نظریه فضیلت»، ترجمه: داود قرجالو، مجله کتاب ماه دین، ش196، ص30−44.
18. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1398)، فارسی پایه اول تا ششم، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
19. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
20. شورای عالی آموزش و پرورش (1391)، سند برنامه درسی ملی.
21. شیخ صدوق، محمد بن علی بن بابویه (1376)، امالی، ترجمه محمدباقر کمرهای، تهران: نشر کتابچی.
22. طباطبایی، سیدمحمدحسین (1417)، المیزان فی تفسیر القرآن، ج9، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
23. طباطبایی، سیدمحمدحسین (1364)، ترجمه تفسیر المیزان، ج7 و 38، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
24. طبرسی، رضی الدین ابی نصر (1408)، مکارم الاخلاق، بیروت: دارالحوراء.
25. طوسی، خواجه نصیرالدین (1387)، اخلاق ناصری، مصحح: مجتبی مینوی و علیرضا حیدری، تهران: انتشارات خوارزمی.
26. عابدینی بلترک، میمنت (1399)، «بررسی جایگاه تربیت در کتابهای دوره ابتدایی، مطالعهای از نوع تحلیل محتوا»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ش48، ص171−187.
27. عبدالرحیمیان، شهرزاد و شکوفه دارابی (1397)، «تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه پنجم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای تربیت اخلاقی»، مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن و عترت، سال اول، ش2، ص77−88.
28. عقیلی، سیدرمضان (1400)، «تحلیلی بر وضعیت ارزشهای اخلاقی در کتب درسی دوره ابتدایی: روش آنتروپی شانون»، فصلنامه علمی تربیت اسلامی، س16، ش35، ص143−164.
29. غزالی، امام محمد (1362)، مکاتیب فارسی غزالی، تصحیح عباس اقبال، انتشارات امیرکبیر.
30. غلامپور، میثم؛ عباس قاسمیان، مجیب الرحمن رضایی و امید پورمند (1398)، «تحلیل محتوای کتب هدیههای آسمان دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفههای تربیت اخلاقی»، معرفت اخلاقی، ش25، ص83−93.
31. غیاثی کرمانی، محمدرضا (1388)، فضیلتهای اخلاقی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
32. فایضی، علی و محسن آشتیانی (1375)، مبانی تربیت و اخلاق اسلامی، قم: انتشارات روحانی.
33. فلیک، اووه (1387)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
34. فیض کاشانى، محمد (1387)، ترجمه الحقایق، ج1، تهران: مدرسه عالى شهید مطهرى.
35. قائدی، محمدرضا و علیرضا گلشنی (1395)، «روش تحلیل محتوا از کمیگرایی تا کیفیگرایی»، مجله روشها و مدلهای روانشناختی، ش23 ، ص57−82.
36. کوشی، زهرا؛ نعمتالله موسیپور، علی محبی و محمد آرمند (1397)، «شناسایی ابعاد و مؤلفههای تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی در دوره ابتدایی و ارائه مدل مفهومی»، مسائل کاربردی در تعلیم و تربیت اسلامی، ش21، ص117−142.
37. مجلسی (علامه)، محمدتقی (1386)، بحارالانوار، ج8، مترجم: محمدباقر کمرهای، تهران: انتشارات اسلامیه.
38. مسکویه، احمد (1373)، تهذیب الاخلاق و تطیرالاخلاق، قم: نشر بیدار.
39. مصباح یزدی، محمدتقی (1382)، فلسفه اخلاق، تهران: انتشارات امیرکبیر.
40. مطهری، مرتضی (1376)، مجموعه آثار، ج8 (یاداشتهای موضوعی)، تهران: انتشارات صدرا.
41. مهدویسرشت، رقیه؛ فروزان آتشزاده شوریده، فریبا برهانی و احمدرضا باغستانی (1394)، «بررسی همبستگی شجاعت اخلاقی پرستاران شاغل در بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1393»، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره هشتم، ش3.
42. نراقى، ملا احمد (1377)، معراج السعاده، ج5،تهران: انتشارات هجرت.
43. نمدی، فریده؛ اعظم شهباز و حمیدرضا خلخالی (1398)، «شجاعت اخلاقی پرستاران در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه»، مجله پرستاری مامایی ارومیه، دوره 17، ش7، ص574−581.
44. نقیبزاده، میر عبدالحسین (1374)، نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش، تهران: انتشارات طهوری.
45. Comer. D & Gina Vega (2008), Moral Courage in Organizations, Doing the Right Tingh at Work, Routledge.
46. Franklin. R. M (2020), Moral Leadership: Integrity, Courage, Imagination, U.S.A, ORBIS.
47. Hirst, P. H. & Peters, R.S. (1970),. The Logic of Education. London: Routledge.
48. Honderich, T (2005), The Oxford Companion to Philosophy, New York, oxford University Press.
49. Horgan. F.J, Iller, A.J & others (?), Moral Courage in the Practice of Medicine, Justin Press.
50. Kidder. R (2005), Moral Courage. New York: Harper Collins.
51. Mackenzie. C (2007), On Moral Courage. New York: University of Michigon, Collins.
52. Pearson, P. H. & Hiebert, E. H. (2014), The State of The Field: Qualitative Analyses if The Text Complexity, University of Chicago Press.