تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 عضو گروه فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی

2 کارشناس ارشد فلسفه‌ تعلیم و تربیت

چکیده

موضوع اصلی این پژوهش تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی است. این تحقیق از نوع نظری و روش آن توصیفی ـ تحلیلی است و برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های لازم آن از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است.
در این پژوهش، برای استخراج دلالت‌های تربیتی مرحوم علامه طباطبایی یک بررسی اجمالی از انسان‌شناسی،‌ معرفت‌شناسی و ارزش‌شناسی ارایه می‌شود. سپس دلالت‌های تربیتی حاصل از مبانی نظری دیدگاه علامه طباطبایی در زمینه‌ی اهداف، روش‌ها و وظایف معلم استخراج و تبیین می‌شود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Islamic Education from the Perspective of Allameh Tabatabai: With an Emphasis on Educational Objectives and Methods

نویسندگان [English]

  • Akbar Salehi 1
  • Mostafa Yar‌ ahmadi 2
1 Department of Philosophy of Islamic Education, Allameh Tabatabai University
2 MA of Philosophy of Education
چکیده [English]

The main subject of the present study is to address education from Allameh Tabatabai's perspective, with an emphasis on educational objectives and methods. The research is theoretical and is done using descriptive-analytic method. In order to gather needed information, library resources were consulted. Also, to complement the issues discussed, topics "humanology", "epistemology", and "axiology" are briefly debated

کلیدواژه‌ها [English]

  • education
  • objectives
  • methods
  • Allameh Tabatabai