1. اثبات طبری، احمد (1399)، «بروندیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر در نظریه میلر و تطبیق آن با وضعیت برنامه درسی ایران»، قابل دسترسی در http://esabat95. Blogfa.com/post/112.
2. اسلامیان، زهرا؛ محمود سعیدی رضوانی، مرتضی کرمی، و دیوید ایونس (1400)، «اجرای برنامه درسی مبتنی بر تفاوتهای فردی درس «دین و زندگی» در نظام آموزش و پرورش ایران؛ چالشها و راهکارها»، تربیت اسلامی، 16(38)، ص 7−30.
3. اعتصامی، محمد مهدی (1399)، کتاب راهنمای معلم دین و زندگی، چاپ اول، تهران: ناشر شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران.
4. ایزدی، صمد؛ مصطفی قادری و فاطمه حسینی (1390)، «برنامه درسی معنوی بهعنوان یکی از حلقه های بنیادین تحولات در برنامه درسی قرن 21»، اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران، تهران.
5. حسینی خواه، علی (1391)، «طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر تفکر شهودی و مطالعه تطبیقی برنامه درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه دو کشور ایران و سوئد بر اساس آن»، پایان نامه دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
6. حسینی، فاطمه؛ صمد ایزدی و مصطفی قادری (1390)، «برنامه درسی هنر و زیبایی شناختی، حوزه مغفول در نظام برنامه درسی ایران در عصر جهانی شدن»، اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران، تهران، ایران.
7. حکیم زاده، رضوان (1387)، «بررسی مبانی فلسفی برنامه آموزش جهانی و مقایسه آن با مبانی فلسفی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران»، اندیشه های نوین تربیتی، 4(3)، ص79−104.
8. سرخوش، شهرزاد؛ علیرضا صادقی، بتول فقیه آرام، حسن شعبانی و رزیتا ذبیحی (1400)، «شناسایی مؤلفهها و عناصر برنامه درسی مبتنی بر پرورش مهارت حل مسئله بهمنظور ارائه الگوی بهینه برای دوره پیش دبستانی»، مجله تدریس پژوهی، 9(3)، 43−71.
9. شمشیری، بابک (1385)، تعلیم و تربیت از منظر عشق و عرفان، چاپ اول، تهران: نشر طهوری.
10. صابری، رضا و محمود سعیدی رضوانی (1391)، «کاربرد زیباگرایی و هنر در تربیت دینی»، تربیت اسلامی، 7(15)، ص113−134.
11. عابدی، فاطمه؛ مرتضی منادی، ملوک خادمی و علیرضا کیامنش (1397)، «تحلیل محتوای کتاب های دین و زندگی دوره متوسطه با تأکید بر شاخصهای تربیتی در برنامه درسی ملی»، تعلیم و تربیت، 34(3)، ص 101−120.
12. فتحیواجارگاه، کوروش (1395)، برنامه درسی به سوی هویتهای جدید: شرحی بر نظریات معاصر برنامه درسی (جلد 1)، چاپ سوم، تهران: نشر آییژ.
13. قادری، سیدعلی؛ بهروز مهرام، محمود سعیدی رضوانی، محسن نوغانی دخت بهمنی و مرتضی کرمی (1398)، «واکاوی نظریههای برنامهدرسی بر مبنای طبقهبندی میلر بهمنظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامههایدرسی مبتنی بر شرایط بحران»، نظریه و عمل در برنامه درسی، 8(۱۳)، ص261−۲۹۸.
14. قاضی اردکانی، راحله؛ علیرضا صادقی و فریبرز درتاج (1395)، «برنامه درسی پژوهش محور: ماهیت، ضرورت ها، مؤلفه ها و راهکارهای تربیتی»، نشریه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی، 5، ص35−66.
15. کرمی، علی و کریم رضایی (1397)، اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش، تهران: نشر کرمی.
16. گلشنی، مریم؛ بدیع الزمان مکی آل آقا و علاء الدین اعتماد اهری (1399)، «طراحی الگوی برنامه درسی اموزش شهروند»، پژوهش در نظام آموزشی، 14(51)، ص39−63.
17. نوریان، محمد و مجتبی باغدارنیا (1394)، «آموزش و پرورش و هویت معنوی برنامه درسی در هزاره سوم»، اولین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران، تهران، ایران.
18. هاشمی، سیداحمد؛ یعقوب علیپور و سولماز خادمی (1396)، «تحلیل محتوا برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه از نظر میزان توجه به نیازهای اجتماعی دانشآموزان»، اولین همایش ملی آسیب شناسی و آسیب زدایی پدیده شکاف بین نسلی (زمینه ها،چالش ها و راهکارها)، بوشهر، ایران.
19. هومن، حیدرعلی (1394)، «راهنمای عملی پژوهش کیفی»، ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
20. Alexandra, K., Alice, C., Andrea, G., & Bernhard, E. R. (2020), A Review on Research and Evaluation Methods for Investigating Self-Transcendence. Front. Psychol, 11, 147-158.
21. Blyth, A. L. (2017), Developmet, Experiece ad Curriculum i Primary Educatio. Routledge.
22. Cheryl, E. (2021), The Handbook of Critical Theoretical Research Methods in Education. Matias. London. Routledge. https://doi.org/10.4324/978905 6963.
23. Creswell, J.W. (2007), Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches, London: sage publications.
24. Delgado, R., & Tibau, X-A. (2019), Why Cohen’s Kappa should be avoided as performance measure in classification. PLoS ONE, 14(9), 22-29.
25. Jerald, L. (2019), Philosophical schools and educational ideas. Paksresht, M.J. Sixteenth edition, Tehran: Samat Publications.
26. Mertens, M.D. (2019), Reseach and evaluation in education and psychology. (5rd edition). Sage Publications, Inc.
27. Miller, J. (2016), Curriculum Theories. Translation: Mahmoud Mehr Mohammadi. Thirteenth Edition, Tehran: Samat Publications.
28. Miller, J.P. (2011), Transcendental Learning: The Educational Legacy of Alcott, Emerson, Fuller, Peabody and Thoreau (Hc) Hardcover.
29. Miller, J.P. (2019), The Holistic Curriculum. (Ed3). Publication cataloguing information is available from. Library and Archives Canada. Toronto Buffalo London. University of Toronto Press.
30. Olivares, D., Lupianez, J.L., & Segovia, I. (2020), Roles and characteristics of problem solving in the mathematics curriculum: a review. International Journal of Mathematical in Science and Technology, 52(7), 41-51.
31. Schmidt, N. A., & Brown, J. M. (2009), Evidence-based practice for nurses: Appraisal and application of research. Sudbury, MA: Jones & Bartlett.
32. Surucu, L., & Maslakcı, A. (2020), Validity and Reliability in Quantitative Research. Business And Management Studies An International Journal, 8(3), 2694-2726.
33. Waters, L., Barsky, A., Ridd, A., & Allen, K. (2015), Contemplative Education: A Systematic, Evidence-Based Review of the effect of Meditation Interventions in Schools. Educational Psychology Review, 27, 103–134.
34. Weimer. (2017), Active Learning: A Practical Guide for College Faculty Paperback. by Magna Publications Incorporated.