اهداف مصوب آموزش و پرورش (1377)، سند رسمی آموزش و پرورش، تهران: سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش.
باقری، خسرو (1382 الف)، تدوین مبنای انسانشناختی اسلام برای علوم انسانی، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
باقری، خسرو (1382 ب)، هویت علم دینی، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
باقری، خسرو (1387)، درآمدی بر فلسفه تعلیم وتربیت جمهوری اسلامی ایران (اهداف، اصول، مبانی وروشها)، ج1، تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
باقری، خسرو (1389)، درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (فلسفه برنامه درسی)، ج2، تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
باقری، خسرو (1380)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، تهران: انتشارات مدرسه.
باقری، خسرو (1391)، نوآوری: تعلیم و تربیت اسلامی (چارچوب تئوریک و کاربرد آن)، تهران: هیأت حمایت از کرسیهای نظریهپردازی.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس؛ توسلی، طیبه (1389)، رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پالمر، ریچارد (1377)، علم هرمنوتیک، ترجمه سعید حنایى، تهران: هرمس.
پیاژه، ژان؛ اینهلدر، باربل (1388)، روانشناسی کودک، ترجمه زینت توفیق، چاپ دهم، تهران: نشر نی.
حسنی، محمد (1389)، «نقد الگوی هدفگذاری در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران»، مجله مطالعات برنامه درسی، (3) 18، ص89−119.
سیف، علیاکبر (1379)، روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش)، ویرایش پنجم، تهران: نشر آگاه.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (13۶3)، تفسیر المیزان، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
کالینگوود، آر. جی. (1385)، مفهوم کلی تاریخ، ترجمه علیاکبر مهدیان، تهران: نشر اختران.
کومبز، جی. آر و دانیل، ال بی (1387)، پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی، ترجمه خسرو باقری، در شوبرت و همکاران، روششناسی مطالعات برنامه درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی و همکاران، تهران: انتشارات سمت.
مطهری، مرتضی (1369)، شرح مبسوط منظومه، چاپ ششم، تهران: انتشارات حکمت.
مهرمحمدی، محمود؛ نیکنام، زهرا و سجادیه، نرگس (1387)، «اشکال بازنمایی و شناخت در برنامه درسی: بازکاوی نظریه کثرتگرایی شناختی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، ش95، ص29−52.
هدایتی، مهرنوش (1390)، «فلسفه برای کودکان و کنترل پرخاشگری»، دوفصلنامه تفکر و کودک، ش3، ص109−134.
Alport, G. (1968), The Person in psychology. Boston: Beacon Press.
Aristotle (1881), Nicomachian ethics, Peters (Trans), London: PKP.
Barrow, R. & Woods, R. (1985), An introduction to philosophy of education, London: Routledge.
Brown, Elizabeth (1997), The quest for whole sight or seeing with the eye of the mind and the eye of the heart: Aplace for imagination in moral education. (unpublished Master of Arts’ Thesis). Montreal: McGill University.
Carlozzi, A. F. , Gaa, J. P. & Liberman, D. B. (1983), Emphathy anf ego development. Journal of Counseling Psychology, Vol. 30, N. 1, 113-116.
Copley, T. (2008), Non-indoctrinatory religious education in secular cultures, Religious Education, 100(1), 22-31.
Dewey, J. (1938), Experience and education,New York: Collier Book.
Egan, K. (1992), Imagination in teaching and learning : Age 8:15 , London: Routledge.
Eisner, E. W (1998), The kind of schools we need: Personal essays. Portsmouth: Heinemann.
Goswami, U (2010), Phonology, reading and reading difficulty. In K. Hall, U. Goswami, C. Harrison, S. Ellis and J. Soler (Eds) Interdisciplinary Perspectives on Learning to Read: Culture, Cognition and Pedagogy. London: Routledge.
Johnson, M. (1994), Moral imagination. Chicago: The University of Chicago Press.
Jie, Lu & Desheng, Gao (2004), New directions in the moral education curriculum in chiness primary schools, Journal of Moral Education, 33(4), 495-510.
Lefrancois, G. R. (1979), Psychology for teaching. Belmont: Wadsworth Publishing Company.
Montessori, M.(1964), Dr. Montessori’s own handbook, Massachusetts: Robert Bentley, Inc.
Piaget, J. (1932), The moral judgment of the child. London: Routledge and Paul Ltd.
Piaget, J. (1960), The child’s conception of the world. Totowa and N.J: Littlefield, Adams & Co.
Piaget, J. (1973), The child and reality; problems of genetic psychology. New York: Grossman Publishers.
Stern, R. (2004), Does ‘ought’ imply ‘can’ and did Kant think it does?. Utilitas, Vol. 16, N. 1, 42-61.
Victorian Curriculum and Assessment Authority (2008), Analysis of curriculum/learning for the early years (Birth to age 8). Available at www.vcaa.vic.edu.au/documents/earlyyears/analysiscurriclearningfwsappend.At 4/11/2015.